  • Data: 2007-04-11 14:27:46
    Temat: Re: pieniądze dla córki- jak zabezpieczyć?
    Od: "Maria" <m...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Mili grupowicze, nie zapominajcie, że mówimy o okresie 12 lat więc
    w tym czasie wartość mieszkań może gwałtownie spaść, wartość ziemi
    także. To nie zabezpieczy córce finansów na ukończenie przyzwoitej
    szkoły średniej i studiów. Moją firmę mogą położyć urzędnicy z
    Urzędu Skarbowego- przecież Optimus i Adax także działali zgodnie
    z prawem- tylko, że urzędnicy z US trzymali się innej
    interpretacji prawnej. I nie żartujmy z powodziami czy atomami-
    wystarczy nadgorliwość kontrolera urzędu skarbowego.

    Co prawda planuję kupić jej mieszkanie w Krakowie po to by mogła w
    nim mieszkać- ale to "za jakiś czas", bo teraz to tam powariowali
    z cenami. Poczekam aż się trochę uspokoi.
    Ale nie kryję, że córka będzie potrzebowała gotówki (np w formie
    limitowanego nieco większego kieszonkowego) pewnie już w wieku
    szkoły średniej. Dlatego potrzebuję jakiejś formy lokaty na koncie
    bankowym.
    Reasumując zgromadzone środki muszą być niedostępne dla osób,
    które w imię prawa i sprawiedliwości zechciałyby egzekwować moje
    zobowiązania z majątku córki ale ja muszę mieć możliwość
    dysponowania nimi choćby w ograniczonym zakresie tak by np
    wypłacać jej większe kieszonkowe zanim będzie mogła sama
    dysponować wkładem lub przenieść te środki np w przypadku
    zagrożenia upadłością banku (nie zapominajcie, że mówimy o okresie
    12 lat).

    Zastanawiałam się także nad jakimś funduszem stypendialnym
    oferowanym przez niektóre towarzystwa finansowe. Miał ktoś z Was z
    tym do czynienia?
    To mogłoby rozwiązać kwestię gotówki na okres nauki.

    Pozdrawiam
    MM