  • 1. Data: 2006-05-08 17:31:58
    Temat: pelnomocnictwo a darowizna
    Od: mbr <a...@p...onet.pl>

    od razu pisze drugie pytanie.

    czy mozliwe jest "z punktu widzenia prawa" majac pelnomocnictwo
    "darowac" sobie majatek osoby ktorej jest sie pelnomocnikiem?

    czy zapis: "udzielam pelnomocnictwa do dokonywania wszelkich innych
    czynnosci faktycznych i prawnych w przedmiotowej sprawie [czyli tej
    nieruchomosci] i kazdej innej dotyczacej mojej osoby i mojego majatku"
    daje mozliwosc dokonania takiej darowizny na siebie?

    dziekuje i wiecej o nic nie pytam.

  • 2. Data: 2006-05-08 21:29:51
    Temat: Re: pelnomocnictwo a darowizna
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mbr" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > od razu pisze drugie pytanie.
    >
    > czy mozliwe jest "z punktu widzenia prawa" majac pelnomocnictwo "darowac"
    > sobie majatek osoby ktorej jest sie pelnomocnikiem?
    [cut]

    Jest taka możliwość. Widziałem takie dokumenty, gdy pełnomocnik darował
    sobie nieruchomość. Ale tylko raz cos takiego widziałem.

  • 3. Data: 2006-05-10 09:32:10
    Od: stern <s...@0...pl>

    mbr napisał(a):
    > od razu pisze drugie pytanie.
    >
    > czy mozliwe jest "z punktu widzenia prawa" majac pelnomocnictwo
    > "darowac" sobie majatek osoby ktorej jest sie pelnomocnikiem?

    tak

> [...]
    > nieruchomosci] i kazdej innej dotyczacej mojej osoby i mojego majatku"
    > daje mozliwosc dokonania takiej darowizny na siebie?

    nie, musi być wyraźny zapis, że pełnomocnictwo upoważnia do czynności z
    samym sobą - chyba 108 k.c. (a na pewno w jego okolicach).

    pozdr.

    ms