    From: "Greg" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: parkin osiedla a samochody służbowe
    Date: Thu, 14 Dec 2006 11:17:12 +0100

    Powiem, ze mialem lekko podobną sytuację nie tak dawno. Jezdzilem wtedy
    sluzbowa ciezarowka - Seicento VAN i tradycyjnie parkowalem pod blokiem w
    ktorym mieszkam - blok ten jest w zasobach spoldzielni mieszkaniowej. I
    kiedys zostalem obsztorcowany przez jedna Pania ode mnie z bloku, ktorej
    wtorowal jakis jegomosc, ze: "samochod firmowy parkuje sie pod firma, a do
    tego ciezarowy tym bardziej, bo jak kogos stac na firme to niech placi za
    parking". Ogolnie awantura na pol parkingu. Pani pogrozila ze zglosi te
    sprawe gdzie trzeba. Fakt faktem, ze parking jest dosc maly i nie ma miejsca
    dla wszystkich mieszkancow, ale chyba kazdy mieszkaniec, tym bardziej ze
    stalym zameldowaniem, moze z niego korzystac. Niewspomne, ze "normalni"
    parkujacy to czesto duze kombiaki i inne SUVy...

    W ciagu tygodnia stalo sie tak: pani dostala koperte na parkingu - fakt ma
    samochod na naklejka ze jest niepelnosprawna, a przy wjazdach ustawiono znak
    zakazu wjazdu samochodow ciezarowych - generalnie lipa bo wstawili ten znak
    co dotyczy ciezarowych pow. 3,5 tony wiec mnie i tak nie dotyczyl ;)...

    A od mojej strony to sie skonczylo tak, ze po dwu wlamaniach do samochodu w
    przeciagu miesiaca zaczalem korzystac z parkingu strzezonego - i juz nie mam
    problemiu, tym bardziej ze mam teraz samochod cywilnu - osobowy...

    Tez mnie intruguje, czy sa jakies przepis okreslajace takie sytuacje? Jak do
    tego podchodza spoldzielnie/zarzadcy? Jakie prawa przysluguja mnie jako
    mieszkancowi?

    Pozdrawiam,

    Greg