  • 1. Data: 2005-05-16 09:56:29
    Temat: otwarcie dzialalnosci - miejsce jej wykonywania
    Od: Grzegorz Prędki <n...@s...com>

    Witam
    W najblizszych dniach chce otworzyc dzialalnosc gospodarcza. Jako
    miejsce jej prowadzenia chce wpisac dom w ktorym mieszkam ale jest on
    wlasnoscia moich rodzicow - ja jestem tam tylko zameldowany. Jak
    najprosciej rowiazac ta sytuacje? Sporzadzic umowe dzierzawy, uzyczenia
    czy moze cos innego?

    Pozdrawiam
    Grzegorz Prędki

  • 2. Data: 2005-05-16 10:01:09
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Grzegorz Prędki napisał(a):
> [...]
    > wlasnoscia moich rodzicow - ja jestem tam tylko zameldowany. Jak
    > najprosciej rowiazac ta sytuacje? Sporzadzic umowe dzierzawy, uzyczenia

    umowa najmu lokalu

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2005-05-16 10:03:45
    Od: Grzegorz Prędki <n...@s...com>

    > umowa najmu lokalu

    Czy kwote najmu mozna wpisac 0zl i nikt sie nie bedzie czepial?

    Pozdrawiam
    Grzegorz Prędki

  • 4. Data: 2005-05-16 10:20:08
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Czy kwote najmu mozna wpisac 0zl i nikt sie nie bedzie czepial?

    wpisz lepiej faktyczne koszta i zaznacz, ze wymieniona kwota to oplata
    za prad itp

  • 5. Data: 2005-05-16 10:25:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@s...com> napisal(a):

    > Czy kwote najmu mozna wpisac 0zl i nikt sie nie bedzie czepial?

    Od rodziców tak, inaczej nie. I taka umowa to wówczas umowa użyczenia.
    ;)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-05-16 10:44:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@j...bardziej.trendy> napisal(a):

    > wpisz lepiej faktyczne koszta i zaznacz, ze wymieniona kwota to oplata
    > za prad itp

    Dlaczego? Rodzice (tylko!) mogą użyczyć lokal, co uwalnia od zbędnej
    papierkologii. A koszta to przecież wlał-wylał, no chyba że między
    rodzicami a synem jest spora dysproporcja w stawce podatku dochodowego.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-05-17 09:47:45
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie słuchaj głupich rad, bo wyjdziesz jak Zabłocki...
    Przede wszystkim, jeżeli potrzebne okaże się prawo do lokalu potwierdzone na piśmie,
    to spisz z rodzicami (obydwojgiem,
    jeżeli to lokal będący ich współwłasnością) umowę użyczenia CZĘŚCI lokalu, np.
    jednego pomieszczenia z ewentualną
    używalnością innych, albo wręcz umowę użyczenia części pomieszczenia.
    Inaczej formalnie powinieneś przekształcić lokal w użytkowy (nadzór budowlany,
    inspekcja pracy: BHP, elektrycy: badania
    uziomów, zerowania, itp.), podatki i opłaty jak od użytkowego, itd. - podpadniesz
    komuś i kłopoty gotowe...
    JaC