  • Data: 2006-10-30 14:06:12
    Temat: Re: oprogramowanie oem (raz jeszcze) - zakup
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy zakup (faktura VAT) komputera z systemem MS WinXP Pro, gdzie
    > komputer to skrzynka plus wnętrzności(płyta all in one, procesor, napęd
    > fdd) upoważnia mnie do legalnego korzystania z takiego oprogramowania,
    > gdy zmodernizuję ten komputer o nowszą płytę, procesor, napędy itd.?

    Nie, chyba ze plyta jest wymieniana w ramach gwarancji. Zreszta XP OEM
    ma i tak iluskrotna aktywacje, a pozniej trzeba sie tlumaczyc...

    > Czy zakup (faktura VAT) myszki z systemem MS 2000 Pro (kiedyś była
    > mozliwość takiej sprzedaży, teraz MS wycofal się z tego) upowaznia mnie
    > do legalnego korzystania z takiego oprogramowania, gdy ta myszka nie
    > jest podłaczona do komputera? Gdzie nakleić naklejkę potwierdzająca
    > oryginalność, na myszce ( ;-)?

    Praktycznie tak, obowiazuje Cie licencja OEM taka na jakiej zakupiles
    oprogramowanie. Co do naklejek to IMHO nie powinno sie jej naklejac
    nawet na obudowie, bo przeciez czasami trzeba obudowe wymienic i co
    wtedy? M$ dosle nowa naklejke?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --