eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka) › Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka)
    From: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych
    wypowiedzi ...dla Arka)
    Date: Sun, 25 Jul 2004 14:50:48 +0200

    news:ce091i$s9a$1@news.onet.pl...

    Czy piszę niewyraźnie???? Kupił 1000 a z magazynu pobrał
    1100?
    > Z tego 100 sztuk wprowadził inaczej niż sobie byś życzył.
    > Niestety dla Ciebie - nie jest to w żadnym wypadku kradzież, a jedynie
    > naruszenie umowy pomiędzy Tobą i dystrybutorem.
    Tiaaa.
    Każdy program ma swój numer seryjny oraz indywidualny
    kod pozwalający na instalację. Więc jest go łatwo zidentyfikować.
    Czy jeśli niezawisły sąd uzna, że magazynier mnie okradł
    (wydając 100 sztuk więcej) nie uznaje jednocześnie
    spornego towaru za ukradziony? A jeśli towar jest kradziony
    to jego uzywania nie mozna określić jako używania w dobrej wierze?
    Bo jeśli nie to rzeczywiście jestem czysty.
    I idąc dalej tym tropem mogę bezpiecznie kupować wszystko
    co trefne. Ponieważ złodziej pozostaje złodziejem, ale towar nie jest
    ukradziony.

    > Ukradłem. No i co niby z tego przykładu ma wynikać?
    > Że te 3 płyty nagle w magiczny sposób stają się pirackie?
    > Nic z tego.
    > To są ukradzione egzemplarze, ale ktoś komu je odsprzedam nie staje się
    > paserem jeśli kupił je w dobrej wierze.
    Interesujące stwierdzenie.
    Proszę Wysokiego Sądu, wiedziałem że towar jest kradziony,
    ale kupiłem w dobrej wierze. No jak babcie kocham, że w dobrej.

    > Każdy siedzący w prawach autorskich o tym wie.
    O czym dokładnie wie każdy? O tym, że są ludzie łamiący
    tę ustawę? Czy może wie o wszystkich przypadkach jej łamania?