eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka) › Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka)
    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych
    wypowiedzi ...dla Arka)
    Date: Sun, 25 Jul 2004 14:28:31 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl

    Krzysztof "gravide" B. rzecze:
    > Jeśłi sprzedam Ci 1000 kopii programu, a Ty z mojego magazynu
    > zabierzesz sobie 1100 kopii to znaczy że te 100 ktoś wydał Ci bez
    > mojej wiedzy czyli mi ukradł. a to znaczy że te konkretne
    > 100 programów nie może zostać wprowadzone legalnie do obrotu
    > ponieważ ja jako ich WŁAŚCICIEL nie zgodziłem się na to.
    > co dalej to chyba proste.

    Niestety te 100 programów TY SAM jako ich WŁAŚCICIEL już wprowadziłeś do
    obrotu wprowadzając je do magazynu, więc są jak najbardziej legalnie
    wprowadzone do obrotu.
    Co oczywiście nie zmienia, że zostały Ci te egzemplarze "ukradzione" lub
    ukradzione. Ale są jak najbardziej legalne i każdy kto je kupi kupi je
    legalnie.

    > Miał upoważnienie na 1000 sztuk wprowadził 1100. Co to znaczy?
    > wyjaśnij mi ekspercie.

    Miał upoważnienie na 1100 sztuk i tyle wprowadził.
    Z tego 100 sztuk wprowadził inaczej niż sobie byś życzył.
    Niestety dla Ciebie - nie jest to w żadnym wypadku kradzież, a jedynie
    naruszenie umowy pomiędzy Tobą i dystrybutorem.

    > a skąd tutaj prawo autorskie?????? czy jak ukradniesz samochód
    > to też się możesz powołać na tę ustawę?

    No to jeśli nie prawo autorskie a powiedzmy rzeczowe to w ogóle nie ma
    mowy o kradzieży. Otrzymał od Ciebie 1100 sztuk czegoś i tyle sprzedał.
    W ogóle nie ma sprawy.

    > kupujesz w supermarkecie płyty ulubionego wykonawcy.
    > w kasie podałeś pani pięć a trzy schowałeś do kieszeni. Bez płacenia
    > za nie poszedłeś do domu? Co zrobiłeś. Ukradłeś czy złamałeś przepis
    > UoPAiPP? (dla normalnego człowieka to pytanie retoryczne, dla Ciebie,
    > biorąc pod uwagę Twoje zapatrywania, nie)

    Ukradłem. No i co niby z tego przykładu ma wynikać?
    Że te 3 płyty nagle w magiczny sposób stają się pirackie?
    Nic z tego.
    To są ukradzione egzemplarze, ale ktoś komu je odsprzedam nie staje się
    paserem jeśli kupił je w dobrej wierze.

    > Skąd wiesz? byłes stroną w sprawie czy wyczytałes w Fakcie?

    Każdy siedzący w prawach autorskich o tym wie. Aktorzy dopiero strajkiem
    zmusili koncerny do wypłacania tantiem.
    A dyskusji w stylu "wyczytałeś w Fakcie czy innym brukowcu" nie
    zamierzam prowadzić.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info