  • 1. Data: 2008-06-25 18:48:30
    Temat: oplata egzekucyjna komornik
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Witam
    Dostalem mandat ponad rok temu z Sadu Grodzkiego za brak szczepienia psa
    wysokosc 100zl :(
    Mandatu niestety nie zplacilem bo mi sie o nim zapomnialo :( Ostatnio
    dostalme pismo od komornika ze do zaplaty mam 327zl . Dodam ze zajmuje sie
    tym komornik sadowy na wniosek wierzyciela jakim jest Sad Grodzki.
    napisane jest grzywna : 100zl
    oraz oplata egzekucyjna: 227zl
    Czy to aby nie zaduzo? czytalem ustawe o komornikach tam jest napisane ze
    moze on pobrac 15% wyegzekwowanej kwoty?? + odsetki urzedowe?? czy
    administracyjne? to jakies 10zl? wiec skad taka kwota??
    Odwolywac sie czy nie??

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-25 18:57:58
    Temat: Re: oplata egzekucyjna komornik
    Od: kam <...@...pl>

    grigor pisze:
    > Czy to aby nie zaduzo? czytalem ustawe o komornikach tam jest napisane ze
    > moze on pobrac 15% wyegzekwowanej kwoty??

    problemy z czytaniem zdania w całości?

    > Odwolywac sie czy nie??

    odwołuj
    do końca

    KG

  • 3. Data: 2008-06-25 19:27:53
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

> [...]
    > dostalme pismo od komornika ze do zaplaty mam 327zl . Dodam ze zajmuje sie
    > tym komornik sadowy na wniosek wierzyciela jakim jest Sad Grodzki.

    I bardzo dobrze. Takich niefrasobliwcow powinno sie karac uspieniem psa
    a ich samych miesiacem robót społecznych. Ryzykujesz cudze zycie i
    zdrowie swoim lenistwem ...

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 4. Data: 2008-06-25 19:42:21
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <k...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > I bardzo dobrze. Takich niefrasobliwcow powinno sie karac uspieniem psa
    > a ich samych miesiacem robót społecznych. Ryzykujesz cudze zycie i
    > zdrowie swoim lenistwem ...

    sprawa ma sie troche inaczej, w ksiazeczce ja bylem wpisany jako wlasciciel
    ale nie opiekowlaem sie tym psem. teraz jest juz jak nalezy, poprawione i
    pies szczepiony, wiec kara odniosla pozadany efekt.
    ale ja pytalem o konkrety czy te koszta niesa zaduze? orientuje sie ktos
    jakie sa kryteria takiego naliczania oplat? bo chyba nie 200% po roku?

  • 5. Data: 2008-06-25 19:54:16
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    grigor pisze:
> [...]
    > moze on pobrac 15% wyegzekwowanej kwoty?? + odsetki urzedowe?? czy
    > administracyjne? to jakies 10zl? wiec skad taka kwota??

    dojdą jeszcze koszty wydatków tj. opłaty za przelew/y, za korespondencję
    itp. :) a artykuł z ustawy proponuję przeczytać do końca

    Krzysztof M.

  • 6. Data: 2008-06-25 20:01:23
    Od: "Patyk" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    grigor <grigor@no_spam_tenbit.pl> napisał(a):

> [...]
    > moze on pobrac 15% wyegzekwowanej kwoty?? + odsetki urzedowe?? czy
    > administracyjne? to jakies 10zl? wiec skad taka kwota??

    mozesz wniesc do sadu rejonowego skarge na czynosci komornika - za jej rozpatrzenie
    zaplacisz
    kolejne 100 zl...

    pozdr.

  • 7. Data: 2008-06-26 07:58:39
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "KsZZysiek" <k...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > I bardzo dobrze. Takich niefrasobliwcow powinno sie karac uspieniem psa

    debil, a takich jak Ty umieszczac w komorach gazowych

  • 8. Data: 2008-06-26 15:21:45
    Od: "grigor" <grigor@no_spam_tenbit.pl>

    Użytkownik "K. Mackiewicz" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > grigor pisze:

    > dojdą jeszcze koszty wydatków tj. opłaty za przelew/y, za korespondencję
    > itp. :) a artykuł z ustawy proponuję przeczytać do końca

    no tak ale ja nawet jakis ponaglen do zaplaty nie dostawalem, poza tym
    ostatnim wezwaniem do komornika. tak sie zastanawiam czy ta oplata
    egzekucyjna jest naliczana w/g jakis kryteriow czy tak "z sufitu"? mialem
    kiedys mandat i komornika przy US i tam po roku kwota wzrosla lediw 20% z
    tego co pamietam. inaczej na to patrzac majac dlug 10 tys po roku wzrasta on
    do 30tys?? to jakis absurd.

  • 9. Data: 2008-06-26 15:34:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2008, grigor wrote:

    > egzekucyjna jest naliczana w/g jakis kryteriow czy tak "z sufitu"? mialem
    > kiedys mandat i komornika przy US i tam po roku kwota wzrosla lediw 20%

    Bo to nie był komornik, tylko poborca podatkowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-26 20:12:22
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    grigor pisze:
> [...]
    > tego co pamietam. inaczej na to patrzac majac dlug 10 tys po roku wzrasta on

    "Opłata stosunkowa w myśl art. 49 uoksie wynosi 15% egzekwowanego
    świadczenia, nie może być jednak niższa niż 1/10 i wyższa niż
    trzydziestokrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Wcześniej
    ustawa używała pojęcia "przeciętne wynagrodzenie w państwowej sferze
    bużdzetowej". Komornicy przy ustalaniu wysokości przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia stosują mięsięczne wynagrodzenie w gospodarce
    narodowej w roku poprzednim ogłaszanym przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego"

    Krzysztof M.