  • 1. Data: 2005-05-19 04:12:44
    Temat: okres wypowiedzenia - jaki??
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Witam,
    Jaki jest okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas określony (do
    2009 roku) - 2 tygodnie, miesiąc czy 3 miesiące ??

    pozdrawiam
    @dams

  • 2. Data: 2005-05-19 04:24:31
    Temat: Re: okres wypowiedzenia - jaki??
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    jeszcze dodam że w umowie nie ma nic o długości wypowiedzenia

  • 3. Data: 2005-05-19 05:47:50
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,

    > jeszcze dodam że w umowie nie ma nic o długości wypowiedzenia

    Google Twoim przyjacielem.
    Ale skoro pytasz - znaczy nie szukałeś;)
    Jesteś w dość bezpiecznej/wygodnej sytuacji.

    http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=22
    Wypowiedzenie umowy o pracę zawartej na czas określony jest możliwe tylko
    wówczas, gdy łącznie są spełnione dwa warunki:
    - umowa została zawarta na czas dłuższy niż 6 miesięcy,
    - strony w umowie o pracę przewidziały możliwość jej wcześniejszego
    rozwiązania za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    Wyjątkowo, w stosunku do pracodawców, u których następuje zmniejszenie
    zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych lub w związku ze zmianami
    organizacyjnymi, produkcyjnymi albo technologicznymi oraz w razie
    ogłoszenia likwidacji lub upadłości pracodawcy, zarówno pracownik jak i
    pracodawca mogą rozwiązać umowę o pracę zawartą na czas określony za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem (art. 41 kp oraz art. 5 ustawy o
    zwolnieniach grupowych).

    http://prawopracy.fr.pl/1.php
    Sposoby rozwiązania umów o pracę
    Teraz, ...

    Umowa o pracę rozwiązuje się:

    1.. Na mocy porozumienia stron ...
    2.. Przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (tzw. rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem) - nie
    zawsze opisane wyżej porozumienie jest możliwe. W takim wypadku każda ze
    stron może rozwiązać umowę poprzez złożenie stosownego oświadczenia typu
    "Do dyrektora. Niniejszym rozwiązuję umowę o pracę zawartą w dniu..."
    Umowa rozwiązuje się z upływem określonego w prawie pracy okresu
    wypowiedzenia (np. 1 miesiąc, trzy miesiące). Okres wypowiedzenia zależy
    od rodzaju umowy o pracę, okresu zatrudnienia - przeczytasz o tym w
    następnych rozdziałach. W powyższy sposób można rozwiązać umowę zawartą
    na czas nieokreślony i okres próbny Na czas określony zaś tylko wtedy, gdy
    strony przewidzą taką możliwość w umowie. Taką możliwość mogą zaś zastrzec
    tylko wtedy, gdy umowa zawarta jest na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
    3.. Przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia) - czyli tzw.
    zwolnienie dyscyplinarne, dyscyplinarka. Strony mogą rozwiązać w ten
    sposób umowę gdy druga strona rażąco narusza swoje obowiązki lub prawa
    drugiej strony. Umowa rozwiązuje się z momentem złożenia stosownego
    oświadczenia. W taki sposób można rozwiązać wszystkie umowy.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 4. Data: 2005-05-19 13:24:35
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > - strony w umowie o pracę przewidziały możliwość jej wcześniejszego

    nie mam tego w umowie a będę chciał rozwiązać umowę ....

  • 5. Data: 2005-05-19 15:29:00
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > nie mam tego w umowie a będę chciał rozwiązać umowę ....

    To pozostaje wylacznie rozwiazanie umowy:
    - na drodze porozumienia stron
    - poprzez porzucenie pracy z wszystkimi tego konsekwencjami (zwolnienie
    dyscyplinarne)

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2005-05-20 05:42:20
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,

    Użytkownik "SQLwysyn" <...pl> napisał

    > To pozostaje wylacznie rozwiazanie umowy:
    > - na drodze porozumienia stron
    > - poprzez porzucenie pracy z wszystkimi tego konsekwencjami (zwolnienie
    > dyscyplinarne)
    Tak, ale takie rozwiązanie bez wypowiedzenia, przysługuje obu stronom.
    Jeśli pracodawca uchybił jakimś zobowiązaniom,
    np. nie dał planowanej/obiecanej podwyżki, waloryzacji, premii...
    pracownik też może z takiej ścieżki skorzystać
    i dać pracodawcy "dyscyplinarkę".
    W linkach podanych przeze mnie wcześniej coś na tę okoliczność było
    napisane.

  • 7. Data: 2005-05-20 15:33:42
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marek mszyma Szymański" <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:d6jtcn$b1a$1@korweta.task.gda.pl...

    > np. nie dał planowanej/obiecanej podwyżki, waloryzacji, premii...
    > pracownik też może z takiej ścieżki skorzystać
    > i dać pracodawcy "dyscyplinarkę".

    Chyba nadinterpetujesz.

    --
    SQLwysyn