  • 1. Data: 2004-02-24 17:11:12
    Temat: okazywanie ;-) dokumentow...
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    czytalem "kiedys, gdzies", ze konduktorowi, kanarowi, itp. nie trzeba
    dawac dokumentow do reki, ale wystarczy je pokazac. no i zdarzyl sie
    przypadek, ze czlowiek nie chcial dac, tylko pokazywal, a konduktor w
    pociagu zaczal sie wydzierac, ze pasazer nie zna przepisow o transporcie
    publicznym, itp.
    czy moge prosic o wyjasnienie aktualnej sytuacji i podstaw prawnych?

    piekne dzieki :-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 2. Data: 2004-02-24 17:19:50
    Temat: Re: okazywanie ;-) dokumentow...
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > publicznym, itp.
    > czy moge prosic o wyjasnienie aktualnej sytuacji i podstaw prawnych?

    Ustawa z dnia 15.11.1984 "Prawo przewozowe" z późn. zmianami
    Art. 33a
    4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:
    1) w razie odmowy zapłacenia należnosci - żądać okazania dokumentu
    umozliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego

    Natomiast wydarł się słusznie bo gapowicz w tym momencie wykazał się (oprócz
    złodziejstwa) zwykłym chamstwem.

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2004-02-24 17:28:38
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał:

    > Natomiast wydarł się słusznie bo gapowicz w tym momencie wykazał się
    > (oprócz złodziejstwa) zwykłym chamstwem.

    hallo. dwie sprawy:
    - nie uzylem slowa gapowicz! bilet byl, a konduktor chcial poobmacywac
    legitymacje ze stron obu
    - nadal nie jest dla mnie jasne, czy "okazanie" oznacza "daj mi pan te
    legitymacje, bo zawolam SOKistow" ?

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 4. Data: 2004-02-24 18:08:34
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > legitymacje ze stron obu
    > - nadal nie jest dla mnie jasne, czy "okazanie" oznacza "daj mi pan te

    howuser&userid=360448

    Z praktyki, jak masz wszystko o.k.ej to można się stawiać, jak dojdzie do
    sądu to wygrasz(Ja - zawsze mam bilet (służbowy miesięczny), żądam
    DOKŁADNEGO okazania legitymacji, a jak mam zły humor to oświadczam, że taką
    legitymację to sobie sam mogę wydrukować i proszę o telefon do przełożonego
    i sprawdzam czy dany funcjonariusz jest na służbie.
    Piotr

  • 5. Data: 2004-02-24 18:29:36
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "pioootr" <p...@o...pl> napisał:

    > Z praktyki, jak masz wszystko o.k.ej to można się stawiać

    interesuje mnie, czy mam obowiazek mu dac do reki legitymacje. czlowiek
    o ktorym byla mowa to ja :-) nie mowie o kazdym kanarze, ale o takim jedym
    skurczybyku, ktory pracuje na trasie Poznan-Wroclaw. juz prawie 2 lata temu
    zakwestionowal pieczatke w legitymacji studenckiej. zatrzymal dokument,
    wypisal przekaz na "oplate dodatkowa" na 100iles zlotych. legitymacja
    trafila do Leszna na prokurature. musialem jezdzic, zawozic pisma: ze
    studiuje, ze mam legitymacje, ze legitymacja byla podbijana, ze jest wazna,
    itp.. ostatecznie rozmawialem z policjantem, ktory przyjal moje oswiadczenie
    i mial legitymacje odeslac do "tego kto ja wystawil". przez blisko 3
    tygodnie jezdzilem na "calych" biletach, az wkoncu legitymacja przyszla
    poleconym *do mnie do domu*. do PKP napisalem skarge, oplate dodatkowa
    anulowali, ale naliczyli oplate manipulacyjna w wysokosci 49,94zl, ktora
    zaplacilem, bo chce miec swiety spokoj i spokojnie spac. od tego czasu nie
    oddaje swoich papierow w lapy *zadnego* kanara, a ten, ktory mi te
    legitymacje zatrzymal trafil sie po raz kolejny i kiedy odmowilem, to zaczal
    sie wydzierac, jak to opisalem wczesniej. co mialem zrobic - dalem -
    spradzil i poszedl. ale chce wiedziec, czy musze, czy nie, bo jesli nie, to
    mu nie dam i koniec. niech wola policje.

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-02-24 19:03:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > - nie uzylem slowa gapowicz! bilet byl, a konduktor chcial poobmacywac
    > legitymacje ze stron obu

    To o czym jest w ogóle ta cała dyskusja?

    > - nadal nie jest dla mnie jasne, czy "okazanie" oznacza "daj mi pan te
    > legitymacje, bo zawolam SOKistow" ?

    Nie oznacza, niemniej chamstwo i bezczelność podróznego są tu dość
    oczywiste.

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2004-02-24 19:05:38
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    przełożonego
    > i sprawdzam czy dany funcjonariusz jest na służbie.

    Jak ja trafiam na takiego chama (baaardzo sporadyczne wypadki) to pierwszy
    wykonuję telefon na policję zeby mi pomogli ustalić jego dane bo sie stawia
    i nie chce okazac dokumentu.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-02-24 19:12:04
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > spradzil i poszedl. ale chce wiedziec, czy musze, czy nie, bo jesli nie,
    > mu nie dam i koniec. niech wola policje.

    Do ręki nie musisz, natomiast w opisywanym wyzej przypadku starałbym się za
    wszelką cenę doprowadzić do procesu sądowego i zażądał pokaznych odszkodowan
    od PKP. A juz na pewno nie kupowałbym całych biletów majac uprawnienie do
    ulgi.

    pdr
    Olo

  • 9. Data: 2004-02-24 19:15:48
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    > To o czym jest w ogóle ta cała dyskusja?

    zatem powtorze: czy mam obowiazek dawac do reki dokument, czy wystarczy
    jak mu pokaze "pod nos". mowie o takiej sytuacji jak opisalem wyzej.

    > Nie oznacza, niemniej chamstwo i bezczelność podróznego są tu dość
    > oczywiste.

    no coz... policjant z Leszna powiedzial mi "na ucho", ze ten konduktor,
    to jest im znany, bo jest nadgorliwy i takie przypadki jak moje zdarzaja sie
    czesciej. powod nadgorliwosci tez mi przedstawil, ale to zatrzymam juz dla
    siebie... bo takich policjanotow w Lesznie co sie tym zajmuja, nie ma wielu,
    a ten powinien dalej pracowac.

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 10. Data: 2004-02-24 19:28:54
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał:

    > Do ręki nie musisz

    dzieki.

    > natomiast w opisywanym wyzej przypadku starałbym
    > się za wszelką cenę doprowadzić do procesu sądowego i zażądał
    > pokaznych odszkodowan od PKP.

    jasne... nie daje nikomu do lapy swoich papierow i tyle... ;-)

    > A juz na pewno nie kupowałbym całych
    > biletów majac uprawnienie do ulgi.

    przez 3 tygodnie jezdzenia pociagiem - gdzie *ZAWSZE* sa kontrole
    biletowe i w komunikacji miejsckij zalapal bym tyle "kar", ze ich
    odkrecanie, byloby tak samo uciazliwe jak oplata "normalna"

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448