  • Data: 2002-05-09 15:31:59
    Temat: Re: ojczym i jego prawa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 May 2002, aga wrote:

    > podziału mieszkania na 1/3 dla kazdej osoby.Dziecko pełnoletnie zrzeka sie
    > praw do mieszkania na rzecz ojczyma, po czym wyprowadza sie do innego
    > mieszkania. Dla młodszego dziecka ojczym staje sie rodzina zastepczaW miedzy

    Tzn. przysposabia je?

    > czasie ojczym wykupuje mieszkanie na wlasnosc . Po wielu latach dochodzi do
    > kłotni pomiedzy ojczymem a dorosłym juz dzieckiem o mieszkanie.

    Czy starsze dziecko było uznane przez ojczyma?

    > I teraz moje pytanie? Czyje są wszystkie rzeczy w domu? Czy naleza sie po
    > polowie dziecku i ojczymowi czy tylko ojczymowi? Jak wyglada sprawa z

    Nie należą się po połowie - spadek powinno się dzielić tak aby przedmioty
    wchodzące w jego skład przypadały jednej osobie. W wyjątkowych wypadkach
    można ustanowić współwłasność (tzn. podtrzymać tą która istnieje od
    otwarcia spadku).

    > mieszkaniem? Czy to dziecko(obecnie juz dorosle) moze dochodzic jakich praw
    > w tym wzgledzie?

    Może żądać wydania swojej części spadku.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)