  • 11. Data: 2004-09-09 18:53:16
    Temat: Re: odwolanie do prawa unijnego...
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > W kwestii formalnej: w systemie prawnym UE nie ma czegoś takiego jak
    > "dekret".

    Ok, moze lepiej brzmi dyrektywy lub akty legislacyjne.

    Jednak co do przestrzegania prawa Unii przez Sady,
    to jestem sceptycznie nastawiony.

    Czy jest jakis serwis w jezyku polskim poswiecony tej kwestii?
    Strony oficjalne EU-LEX znam.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 12. Data: 2004-09-09 18:56:06
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "rezist.com" :

    > Wydany przez UE dekret w tym przypadku tyczy sie rowniez
    > sciagania i legalizacji oprogramowania "pirackiego", wykorzystywanego
    > jedynie na wlasny uzytek.
    >
    > Jestes absolutnie pewien ze Polskie sady stosuja prawo UE?

    Oczywiście i prawo UE ma pierwszeństwo nad prawem krajowym.
    Problem tylko się pojawia podczas rozważania relacji Konstytucja - normy UE.
    Dotychczas tylko raz TK stwierdził, iż Konstytucja jest ponad normy UE, był
    to włoski TK.
    Nie spotkało się to z aprobatą ETS-u.
    ---
    Pzdr

  • 13. Data: 2004-09-09 19:01:14
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "rezist.com" :

> [...]
    > to jestem sceptycznie nastawiony.
    >
    > Czy jest jakis serwis w jezyku polskim poswiecony tej kwestii?

    Ale jakiej kwestii. Obowiązek stosowania prawa UE bezpośrednio z naszej
    Konstytucji art. 91 ust 3.
    Jedynie trudność może dotyczyć pytania prejudycjalnego - dotychczas polski
    sąd się z takim pytaniem nie zwracał. Lecz chyba zbyt krótko jesteśmy w UE.

    ---
    Pzdr.

  • 14. Data: 2004-09-09 19:10:24
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ale jakiej kwestii. Obowiązek stosowania prawa UE bezpośrednio z naszej
    > Konstytucji art. 91 ust 3.

    Kwestii różnic pomiedzy przepisami i prawem UE, a naszym.

    Na stronach poswieconych Prawu w serwisie EU sa informacje
    w kazdym mozliwym jezyku, tylko nie Polskim :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2004-09-09 19:56:52
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "rezist.com"

    > Kwestii różnic pomiedzy przepisami i prawem UE, a naszym.
    >
    > Na stronach poswieconych Prawu w serwisie EU sa informacje
    > w kazdym mozliwym jezyku, tylko nie Polskim :)

    Eur-lex jest również w języku polskim. Jeszcze nie cała baza ale cały czas
    liczba przetłumaczonych dokumentów się zwiększa a nowe przepisy są od razu w
    języku polskim. http://europa.eu.int/eur-lex/pl/search/search_oj.htm
    l.
    Gorzej jest z orzecznictwem ETS. Jednak są programy prawnicze, które już
    mają pełną bazę przetłumaczoną. Są one w większości sądów dostępne dla
    sędziów. W przypadku jakiś trudności Ministerstwo Sprawiedliwości udziela
    sędziom wszelkiej pomocy dotyczącej przepisów i orzeczeń UE, z pośrednictwem
    poczty elektronicznej, a nie ma już chyba żadnego sądu bez dostępu do
    Internetu.
    Pod tym względem nie jest tak źle.
    ---
    Pzdr.

  • 16. Data: 2004-09-09 20:25:38
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Ha, nie przyszlo mi nigdy do glowy przeserczować bazy.
    Dzieki.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 17. Data: 2004-09-10 05:49:26
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    rezist.com napisał:

    > Czy jest jakis serwis w jezyku polskim poswiecony tej kwestii?
    > Strony oficjalne EU-LEX znam.

    Jeżeli nie http://europa.eu.int/ to http://www.ukie.gov.pl , ewentualnie
    pogrzeb na: http://www.prawouniieuropejskiej.infor.pl/

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.