  • Data: 2017-11-20 12:31:18
    Temat: Re: odtajnienie dokumentów sprawy sądowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-20 o 12:08, ArturSZ pisze:
    > Na pytanie do archiwum dostałem odpowiedź:
    > Uprzejmie informuję, że materiały wskazane przez Pana w zapytaniu... ...stanowią
    część dokumentacji spraw sądowych i zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym
    i archiwach (Dz. U. 2016, poz. 1506) mogą zostać udostępnione nie wcześniej niż po
    upływie 70 lat od uprawomocnienia się orzeczenia lub zakończenia postępowania (art.
    16b ust. 2 pkt
    > 4), chyba że wykaże Pan ustawowe uprawnienie do ich udostępnienia (art. 16b ust. 3
    pkt 2).

    > Ustawowe 70 lat mija za dwa lata, chcę do nich dotrzeć podstawowo z powodów
    genealogicznych, ale czekanie do końca 2019 zablokuje poszukiwania.
    > Jakie mogę wskazać uprawnienia aby dotrzeć prędzej do tych akt?

    Nie wygląda na to, aby ten powód umożliwiał wcześniejszy wgląd.

    --
    Liwiusz