  • 1. Data: 2009-11-25 08:59:30
    Temat: odszkodowanie / zadośćuczynienie ?!?
    Od: l...@v...pl

    Pacjentka złamała nogę w przychodni lekarskiej, ubezpieczyciel na podstawie
    dokumentacji uznał, iż zdarzenie nie było wypadkiem, bo było nieprzewidywalne,
    nie dało mu się zapobiec, i nie stanowi następstwa uchybień po stronie
    przychodni - ale czy to zamyka drogę do dochodzenia zadośćuczynienia ?

    Czy ważna jest kwalifikacja zdarzenia na skutek którego powstała szkoda ?
    Jeśli tak to co trzeba ustalić aby dochodzić zadośćuczynienia (oczywiście nie
    mówię tutaj o bólu i krzywdach)

    dziekuję

  • 2. Data: 2009-11-25 09:18:51
    Temat: Re: odszkodowanie / zadośćuczynienie ?!?
    Od: kuba <p...@o...pl>

    l...@v...pl pisze:
> [...]
    > Jeśli tak to co trzeba ustalić aby dochodzić zadośćuczynienia (oczywiście nie

    Zamyka drogę to dochodzenia - to jest źle powiedziane, bo to, że
    przychodnia tak twierdzi, nie znaczy, że tak było. Doświadczenie życiowe
    uczy, że sprawca szkody najczęściej przeczy swojej odpowiedzialności.

    Jeśli natomiast chodzi o zadośćuczynienie, to 2 kwestie: po pierwsze
    zadośćuczynienie z definicji znaczy: wynagrodzenie bólu i krzywd.

    Po drugie, aby dochodzić zadośćuczynienia muszą wystąpić wszystkie
    przesłanki odpowiedzialności, a ponadto szkoda niemajątkowa. Jeśli brak
    winy po stronie przychodzi to brak podstawowej przesłanki i
    zadośćuczynienie się nie należy (w zasadzie, ale wyjątki nie odnoszą się
    do przedstawionego przez Ciebie stanu faktycznego).

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-11-25 09:37:08
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > zadośćuczynienie się nie należy (w zasadzie, ale wyjątki nie odnoszą się
    > do przedstawionego przez Ciebie stanu faktycznego).

    WOW jak treściowo i konkretnie SZACUNECZEK, czyli aby zadośćuczynienie muszą być
    przesłanki z odszkodowania wina,szkoda,związek

    WINA - czyli, jeśli przychodnia nie zaniedbała procederowi przy wykonywaniu
    świadczenia medycznego, albo nie chciała umyślnie wyrządzić szkody, albo
    okoliczności nie wskazywały na możliwość wystąpienia zdarzenia, które
    spowodowało uraz, to nie można postawić zarzutu winy przychodni a zatem nie
    można dochodzić zadośćuczynienia ?!?

  • 4. Data: 2009-11-25 09:58:01
    Od: kuba <p...@o...pl>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > okoliczności nie wskazywały na możliwość wystąpienia zdarzenia, które
    > spowodowało uraz, to nie można postawić zarzutu winy przychodni a zatem nie

    Tak. Brak zaniedbań, a ponadto niemożność przewidzenia zdarzenia
    zdarzenia zdecydowanie wyklucza winę.
    Co do zadośćuczynienia musisz przeczytać przepisy KC w sposób następujący:
    Najpierw 445 (dopuszczalność zadośćuczynienia),
    potem 444 (rodzaje szkód przy których można zastosować 445, jednak brak
    w nim przesłanek odpowiedzialności),
    potem 415 (w tym przepisie mamy 2 przesłanki odpowiedzialność)
    i ewentualnie 361 par. 2 (tu jest trzecia przesłanka).

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 5. Data: 2009-11-25 09:59:08
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kuba pisze:

    > i ewentualnie 361 par. 2 (tu jest trzecia przesłanka).

    Oczywiście chodziło o par. 1

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 6. Data: 2009-11-26 20:49:48
    Temat: Odp: odszkodowanie / zadośćuczynienie ?!?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli tak to co trzeba ustalić aby dochodzić zadośćuczynienia (oczywiście

    Zdanie przychodni czy ubezpieczyciela nie ma tu kluczowego znaczenia.
    Natomiast ważnym jest, co chcemy zarzucić przychodni. No bo z samego faktu,
    że ktoś na jej terenie złamał nogę ciężko będzie wywieść obowiązek zapłaty
    odszkodowania.

  • 7. Data: 2009-11-30 09:00:40
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > że ktoś na jej terenie złamał nogę ciężko będzie wywieść obowiązek zapłaty

    Niestety taka jest koncepcja - rozumowanie można zamknąć zdaniem - złamałem nogę
    w przychodni spadając z fotela dlatego należy mi się zadośćuczynienie za krzywdy
    i ból z tym związane