  • 1. Data: 2004-11-05 22:02:45
    Temat: odszkodowanie z OC - jaka jest maksymalna kwota
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    W zeszłym roku miałem bardzo ciezki wypadek komunikacyjny i dlatego chcę
    wiedzieć jaka jest maksymalna kwota odpowiedzialności OC, ktoś mi mówił,
    że maks to 400 tysięcy euro ale nie wiem czy to prawda. Pytam gdyż chcę
    wiedzieć od jakiej kwoty zaczynać targowanie się i sądowanie - im wyzej
    zacznę tym mam wieksze szanse bo sąd na pewno swoje zjedzie ale wkoncu
    się gdzieś zatrzyma. Prosze się nie dziwić dlaczego mówię o takkich
    kwotach - mój wujek który siedzi juz trochę w USA stwierdził, ze po
    takim wypadku jak miałem w stanach nie musiałbym do końca zycia pracować
    i miałbym piekna willę z basenem.

    JMJ

  • 2. Data: 2004-11-05 22:06:30
    Temat: Re: odszkodowanie z OC - jaka jest maksymalna kwota
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 23:02:45 +0100, Jacek Maria Jackowski
    <j...@w...edu.pl> napisał:

> [...]
    > kwotach - mój wujek który siedzi juz trochę w USA stwierdził, ze po
    > takim wypadku jak miałem w stanach nie musiałbym do końca zycia pracować

    Jak zaczniesz za wysoko sąd uzna cię za pieniacza bez kontaktu z
    rzeczywistością i odpowiednio poważnie potraktuje.

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-11-05 22:10:41
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > Jak zaczniesz za wysoko sąd uzna cię za pieniacza bez kontaktu z
    > rzeczywistością i odpowiednio poważnie potraktuje.
    Przepraszam to ja jestem zwierze bez praw, w naszym kraju to nawet
    zwierzęta mają prawo. Mam wielkie straty wynikajace z tego w jakim
    stanie jest moje zdrowie po tamtym wypadku. Mam żonę, która musi od roku
    chodzic do psychologa, sam tez od czsu do czasu jestm pod opieką
    takiego. Nie dostałem żadnego zadośc uczynienia, ba nawet nie usłyszłem
    słowa przepraszam ani moja rodzina. Czeka mnie niestety w zyciu wiele
    wyrzeczeń i prawdę powiedziawszy mam prawo ządać, poza tym napisałeś OT
    bo pytałem sie o kwotę.

    JMJ

  • 4. Data: 2004-11-05 22:27:08
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 23:10:41 +0100, Jacek Maria Jackowski
    <j...@w...edu.pl> napisał:

> [...]
    > słowa przepraszam ani moja rodzina. Czeka mnie niestety w zyciu wiele
    > wyrzeczeń i prawdę powiedziawszy mam prawo ządać, poza tym napisałeś OT

    Podałeś, że liczysz nawet na 400 tysięcy euro. A ja napisałem jak taki
    pozew potraktuje sąd. Najwyższe odszkodowaie o jakim słyszałem to 850.000
    zł dla całkowicie sparaliżowanego żołnierza, który do końca zycia
    pozostanie przykuty do łóżka i respiratora. A to jak mi się wydaje ledwo
    200.000 euro. Uważasz że jesteś bardziej pokrzywdzony niż on?

    --
    Falkenstein

  • 5. Data: 2004-11-05 22:34:06
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > A to jak mi się wydaje ledwo 200.000 euro. Uważasz że jesteś bardziej pokrzywdzony
    niż on?

    Tu mozemy polemizować - czy tenżołnież ma swiadomość, czy jest tylko
    roślinką ? Jesli jest roślinką to mu nie daliby wiecej gdyż każdy
    mądrala powie że on nie ma świadomosci, a więc strat niematerialnych za
    które mógłby żądać zadośc uczynienia. Skąd mi to przyszło do głowy, ano
    stąd, ze analizujac kilka wyroków zauważyłem jedno, za trupa wypłacają
    mniejsze OC niż za żywego, dlaczego - bo zywy musi zyć z tym całym
    bagażem cierpień (często psychicznych) a trupa to tylkom pochować
    trzeba, ba nawet zmniejsza sie koszt utrzymania rodziny bo jest o jedna
    osobę mniej w gospodarstwie domowym - wime to co napisałem jest straszne
    ale takie śa praktyki naszego śadownictwa

    JMJ

    P.S.

    Nadal nie udzieliłeś mi odpowiedzi na moje pytanie :(

  • 6. Data: 2004-11-05 22:41:39
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    A tak z innej beczki, jestem młodym człowiekiem i całe życie przede mną,
    tylko jakie życie :( Miałem wyjechać na studia za granicę(na 5
    semestrze) gdy miał miejsce ten wypadek - czy to oja wina, że teraz nie
    mogę, a dlaczego, bo sie leczę w Polsce i to na dodatek państwowo,
    gdybym zrobił kosztorys kilku planowych operacji za granicą to byś miał
    już około 500 tysiecy złotych na same operacje, potemrehabilitacja -
    myslisz ze mnie ktoś ubezpieczy za granicą, a jesli to za jakie
    pieniądze. Ty patzysz na Polskę i na straty, które tutaj ponoszę. Ja
    takich hipotetycznych strat moge Ci podać jeszcze więcej.

    JMJ

  • 7. Data: 2004-11-06 05:53:04
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Jacek Maria Jackowski napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > kwotach - mój wujek który siedzi juz trochę w USA stwierdził, ze po
    > takim wypadku jak miałem w stanach nie musiałbym do końca zycia pracować

    To szkoda że nie mieszkasz w stanach zjednoczonych, bo w polsce jest trochę
    inaczej.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-11-06 05:55:20
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > pieniądze. Ty patzysz na Polskę i na straty, które tutaj ponoszę. Ja
    > takich hipotetycznych strat moge Ci podać jeszcze więcej.

    Hipotetycznie to możesz za miesiąc wpaść pod drugi samochód. Więc może wystarczy
    jednomiesięczne odszkodowanie ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-11-06 06:36:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > To szkoda że nie mieszkasz w stanach zjednoczonych, bo w polsce jest
    > trochę
    > inaczej.

    Może tego nie zauważył. Zaabsorbowany jest leczeniem u psychologa;))

    pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-11-06 09:50:54
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Nov 2004 23:41:39 +0100, Jacek Maria Jackowski
    <j...@w...edu.pl> napisał:

> [...]
    > pieniądze. Ty patzysz na Polskę i na straty, które tutaj ponoszę. Ja
    > takich hipotetycznych strat moge Ci podać jeszcze więcej.

    Hipotetycznie mogłeś spotkać łowcę głow i rozpoczac karierę w NBA. Czy
    uzasadnia to ządanie odszkodowania w kwocie równej zarobkom Shaq'a?

    A co do twojego pytania to zakład ubezpieczeń odpowiada do kwoty
    okreslonej w umowie, nie mniejszej niż 600.000 euro. to jest około 2,5
    miliona złotych. Szanse na uzyskanie takiego odszkodowania wynoszą
    0,00000000000001%

    Masz prawo do:
    1. zwrotu poniesionych kosztów: leczenia, opatrunków konsultacji
    lekarskich sprzętu rehablitacyjnego, specjalnej diety i przystosowania
    mieszkania. O ile były to wydatki KONIECZNE i CELOWE. Leczenie się
    prywatnie zamiast w publicznej słuzbie zdrowia się tu nie łapie.

    2. renty obejmującej naprawienie szkody przyszłej poprzez pokrycie
    zwięksonych wydatkków narehabilitację etc oraz wyrównanie pomiędzy
    wynagrodzeniem, ktore osiągałbyś gdyby nie było wypadku i tym, które
    możesz osiagnąć teraz. Podstawą wyliczeń jest przeciętne wynagrodzenie na
    danym stanowisku, jeżeli przed wypadkiem nie zdobyłeś zawodu przeciętne
    wynagrodzenie pracowników. Uwzględnia się także utratę widoków na
    przyszłość, ale to obejmuje jedynie utratę szczególnych predyspozycji do
    wykonywania określonego zawodu, np szrama na twarzy modelki.

    NA ile możesz liczyć? Powiedział był że nie więcej niż 100.000. A
    najprawdopodobniej mniej.

    --
    Falkenstein