  • Data: 2012-01-21 06:00:43
    Temat: Re: odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-21 01:19, witek pisze:
    > notariusz nie jest od badania czy oswiadczenie jest skuteczne czy nie.
    > czy zostało złożone w terminie czy nie.
    > Od tego jest sąd i to sąd uznaje oświadczenie za skuteczne lub nie.
    > Moim zdaniem notariusz powinien odpowiedni akt sporządzić.

    Być może tak powinno być. U mnie było inaczej. Odrzucałem spadek i
    dostarczyłem akt zgonu. Pierwsze co zrobił notariusz to sprawdził datę
    śmierci ojca. Poinformował mnie, że gdyby minęło 180 dni od daty zgonu -
    nie dostałbym oświadczenia o odrzuceniu spadku. A że minął tydzień,
    dostałem papier następnego dnia.