  • Data: 2005-08-27 18:33:23
    Temat: Re: odrzucanie spadku przez nieletnich
    Od: Beniamin <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gaspard napisał(a):
    > tylko ze to ja sam zakladam sprawe zeby nie doposcic do dziedziczenia
    > wprost jakie nastepuje po 6 miesiacach z urzedu. Bank na razie sie
    > jeszcze nie czepia ale predzej czy pozniej sie zainteresuje.

    Nie zakładasz sprawy, tylko udajesz się do notariusza celem złożenia
    oświadczenia o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.

    > Problem jest zeby ochronic nieletnie dzieci przed niechcianym spadkiem

    Osoby nieletnie zawsze otrzymują spadek z dobrodziejstwem inwentarza -
    prawo chroni je przed niechcianymi długami domyślnie.

    Cały czas twierdzę, że najrozsądniejszym i najtańszym sposobem nie
    płacenia długów spadkodawcy, jeśli się ma dzieci, jest przyjęcie spadku
    z dobrodziejstwem inwentarza.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin