    From: "Lukasz" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność za program komputerowy
    Date: Fri, 4 Nov 2005 10:54:08 +0100

    > Praktycznie każdy producent oprogramowania zawiera w umowie zdanie że nie
    > odpowiada za straty powstałe w wyniku nieprawidłowego działania swojego
    > programu.
    > Radca prawny interpretuje ten zapis jako "nie odpowiadamy za nic".
    > Jak zachować zdrowy rozsądek (negocjacje z MS albo inną korporacją) i
    > zapewnić sobie minimum bezpieczeństwa ?
    > Ciekaw jestem jak radząsobie inni z takimi kwestiami.
    > Romek

    Powiem Ci jak to wygląda ze strony producenta:
    Praktycznie w każdym programie są błędy i na tej podstawie można domagać się
    odszkodowań.
    Mamy przypadki z księgowymi, które chcą podawac do sądu, bo miesięczny
    raport nie zgadza się o 3 grosze.
    Nie opłaca się sprzedawać licencji programu magazynowego za 2000 zł, gdy
    roszczenia mogą iść w kupę straconego czasu na analizy albo setki tysięcy
    zlotych.
    Jeśli klientowi się nie podoba, to papa.
    O odpowiedialności można rozmawiać bardzo ostrożnie przy systemach od 100
    tys. zł w górę.
    Microsoft również nie poprawi Windowsów na zasadzie gwarancji. Byłoby to
    nierealne przedsięwzięcie. Albo bierzesz jak jest, albo Ci nie sprzedajemy.