    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialnosc za dlugi babci
    Date: Fri, 26 Mar 2004 16:05:17 +0100

    Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:c40ve3$on6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Babcia żony wzięła sprzęt na raty, zostało do spłaty kilka rat, ale babcia
    > niestety zmarła. Jak daleko - w sensie pokrewieństwa - mogą występować
    > roszczenia spłaty zobowiązań? Babcia miała jedną córkę (żyjącą), ale ona
    nie

    Ludzie - czy Was wszystkich pogielo? Wszyscy rzucili sie na rozwazania
    spadkowe, a przeciez z faktu iz babcia nie zaplacila ilus tam rat nie wynika
    natychmiastowy obowiazek ich zaplacenia przez wylosowana (przez kogo?)
    sposrod spadkobiercow osobe. Na razie tyle, bo za malo szczegolow. Istotne
    sa tu zapisy umowy ratalnej, bo moze tam sa jakies furtki. Placic od reki (i
    zadac takiej zaplaty) kazdy umie - ale nic nie jest takie proste jak sie
    wiekszosci wydaje.

    Po pierwsze, watpie czy mozna domagac sie od czlonkow rodziny splaty takiego
    zobowiazania zmarlej.
    Po drugie, wierzytelnosc musi byc prawnie uznana, jak rozumiem, na razie nie
    ma zadnego tytulu wykonawczego. Nie sadze tez, ze bank wystapi o nakaz
    zaplaty dla osoby, ktora nie byla strona umowy ratalnej - no bo jak ja
    wybierze? Zreszta jak nawet to zrobi wystarczy wniesienie sprzeciwu. Jak w
    kazdej sprawie doradzam jedno - nie spieszyc sie z wyciagnieciem
    portfela.... Nie sztuka doc sobie cos wmowic i zaplacic za swoja naiwnosc..

    Bardzo prosze o wskazanie podstawy prawnej, z ktorej wynika wg Grupowiczow
    obowiazek splaty za babcie rat, i ktora wskazuje kto to ma uczynic...

    --
    pozdrawiam:-) Marek