    From: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność admina za treści na forum
    Date: Sat, 15 Jan 2005 11:39:43 GMT

    On 2005-01-15 12:29 :

    > Obawiam się, że jednak to on będzie musiał udowodnić swoją niewinność.
    > To trochę (dla mnie) wygląda tak: mam działkę, na której codziennie
    > przebywam. Ktoś mi namalował na murze hasła wzywające do nienawiści
    > rasowej itp. Ja nic z tym nie robię, ale każdy przechodzący obok
    > chodnikiem to widzi. Jeżeli od razu nie zgłosiłem na policję (są
    > dowody, że bywam codziennie w tym miejscu i nie próbowałem nawet
    > zasłonić tego napisu), to chyba można domniemywać, że mi to nie
    > przeszkadza i się z tym zgadzam?
    > w.

    Acha, jeszcze jedno: Autor Wątku (AW) pisze:
    "Jak wygląda sprawa odpowiedzialności? Jako admini możemy i chcemy
    oczywiście pomóc poszkodowanemu, na wniosek odpowiednich organów
    udostępnić logi czy numery IP."
    Tyle, że takie logi można łatwo sfałszować, a numery IP wyssać z palca.
    Wydaje mi się, że AW akceptując (moderując) kontrowersyjny wpis w pewien
    sposób podpisał się pod nim.

    Oczywiście ważne jest też to, dlaczego ten mieszkaniec miasta "poczuł
    się dotknięty", że aż złożył sprawę do prokuratury. Pomówienie to trochę
    śliski temat, bo obok art. 212 jest art. 213, być może poszkodowany
    liczy, że nie AW zna wszystkich szczegółów.

    w.