    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odmowa wszczecia dochodzenia
    Date: Tue, 17 Jun 2003 23:41:33 +0200

    | skad policja wiedziala, ze sprawca byl pijany??

    Zapytaj policję. Ja stawiam, że składający zawiadomienie powiedział, że mu
    się tak po głosie wydawało, ale mogę się mylić.

    | dlaczego niedokonano sprawdzenia numer dzwoniacego??

    Bo uznano, że nie było realnego zagrożenia, więc nie było to nikomu do
    niczego potrzebne. Zresztą w 30 dni zrobić się tego nie da, a taki jest
    termin. Jak się zażalisz i wszcznął, to na pewno zostanie to sprawdzone.

    | jak umotywowac ew. zazalenie??

    Tym, że nie wiadomo, czy gość był pijany oraz że nie sprawdzono, kto to
    dzwonił. Można podnieść, że co prawda nie masz wrogów, ale ktoś może mieć
    zamiar zażądania haraczu i na razie próbuje Ci zastraszyć. Zresztą, to że
    nie wiesz o wrogach, to nie znaczy, że ich nie masz. Może ktoś kocha Twoją
    dziewczynę / żonę / kochankę i chce się pozbyć konkurencji.

    | co jeszcze kolega moze zrobic??

    Zanieść to zażalenie do prokuratury, albo wysłać pocztą. najlepiej w
    terminie określonym na końcu postanowienia o odmowie wszczęcia.