  • 1. Data: 2012-07-09 16:01:22
    Temat: oddawanie krw,i a dzien wolny w pracy
    Od: "CeZ__134" <s...@g...pl>

    Witam

    Zamierzam regularnie oddawac krew. Z tego co slyszalem od znajomego ktory
    regularnie oddaje krew ( plytki krwi?) Co 2 miesiace ma z tego tytulu dzien
    wolny w pracy gdy udzie oddac krew.
    Jak stanowi prawo odnosnie takiej akcji ? Czy to w regulaminie kazdej firmy
    sa jakies wzmianki na ten temat, czy to ustawodawczo jakos jest ?

    pozdrawiam

    CeZ__134

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7079 (20120423) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 2. Data: 2012-07-09 17:02:30
    Temat: Re: oddawanie krw,i a dzien wolny w pracy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "CeZ__134" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Jak stanowi prawo odnosnie takiej akcji ? Czy to w regulaminie kazdej firmy sa
    > jakies wzmianki na ten temat, czy to ustawodawczo jakos jest ?

    Nie możesz się spytać znajomego? Z tego co wiem to dostajesz zwolnienie
    lekarskie.

  • 3. Data: 2012-07-09 17:40:52
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Dostajesz kwit z dniem i godziną oddawania. Oddajesz pracodawcy i masz
    dzień wolny.

    rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. nr 60, poz. 281)

    § 12.Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika będącego
    krwiodawcą na czas oznaczony przez stację krwiodawstwa w celu oddania
    krwi. Pracodawca jest również obowiązany zwolnić od pracy pracownika
    będącego krwiodawcą na czas niezbędny do przeprowadzenia zaleconych
    przez stację krwiodawstwa okresowych badań lekarskich, jeżeli nie mogą
    one być wykonane w czasie wolnym od pracy.
    § 16. 1.Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie drugie,
    § 9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15, pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na
    podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2012-07-09 18:19:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 16:40, Krzysztof Jodłowski wrote:
> [...]
    > przez stację krwiodawstwa okresowych badań lekarskich, jeżeli nie mogą
    > one być wykonane w czasie wolnym od pracy.

    Ostatnie zdanie sugeruje, że jeśli stacja krwiodawstwa jest czynna do
    18, a pracę kończy się o 15, to o żadnym dniu wolnym mowy nie ma, dobrze
    rozumiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-07-09 18:25:38
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-09 18:19, kamil pisze:

    > Ostatnie zdanie sugeruje, że jeśli stacja krwiodawstwa jest czynna do
    > 18, a pracę kończy się o 15, to o żadnym dniu wolnym mowy nie ma, dobrze
    > rozumiem?

    Niezupełnie, ostatnie zdanie odnosi się do badań okresowych wymaganych
    przez stację krwiodawstwa.

    "... na czas oznaczony przez stację krwiodawstwa..."
    Tutaj jest sedno jeżeli chodzi o samo oddawanie krwi. ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2012-07-10 10:15:57
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Wiesz ile niemcy płaca za krew i plytki ?

    A wiesz ile kosztuje dojazd do tych niemców np. z Lublina? Myśl, to nie
    boli.

  • 7. Data: 2012-07-10 10:59:38
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

> [...]
    > Jak stanowi prawo odnosnie takiej akcji ? Czy to w regulaminie kazdej
    > firmy sa jakies wzmianki na ten temat, czy to ustawodawczo jakos jest ?

    A ja podejdę do tego tak:
    Oddanie krwi jest z góry wiadomą i zaplanowaną nieobecnością, którą powinien
    pracownik
    zgłosić wcześniej pracodawcy, więc jeśli nie jest to nagła akcja ratunkowa,
    a ratunek przed kacem, to ma nieobecność nieusprawiedliwioną:).
    Co Wy na to?
    W regulaminie i przepisach przedsiębiorstwa zawieram zapis o obowiązku
    wcześniejszego powiadamiania go o tym fakcie.
    Pozdrawiam
    Fart

  • 8. Data: 2012-07-10 11:41:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-10 08:59:38 +0000, "fart" <a...@u...wp.pl> said:

    > jeśli nie jest to nagła akcja ratunkowa,
    > a ratunek przed kacem

    Oddanie krwi nie pozbawia kaca.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-07-10 12:12:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2012 10:15, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > A wiesz ile kosztuje dojazd do tych niemców np. z Lublina? Myśl, to nie
    > boli.

    Ale on przecie TeorioSpiskuje, iż jakoby krew oddana przez Honorowych
    Krwiodawców Polskich była już po zebraniu sprzedawana mitycznym niemcom
    w całości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2012-07-10 12:13:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2012 11:41, Bydlę pisze:

    > Oddanie krwi nie pozbawia kaca.

    ATPO: Mielim na szkoleniu, że na kaca można wziąć od medyka L4. Tylko
    bodajże jakiś limit roczny jest. Nie wiem czy szkolący jaja se robił czy
    tak jest. Mi to wisi, bo nie piję.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek