    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odciski palców... pyt.
    Date: Fri, 13 Apr 2007 15:32:56 +0200

    Użytkownik "x" <y...@o...pl> napisał
    > - czy poszkodowani (czyli te osoby do których było włamania) mają prawo
    > odmówić złożenia (jeśli tak to na jajkiej podstawie prawnej), jesli
    > policja żąda ich odcisków (aby wyeliminować z tych zostawionych - ich
    > odciski)?

    Art. 192a. KPK § 1. W celu ograniczenia kręgu osób podejrzanych lub
    ustalenia wartości dowodowej ujawnionych śladów można pobrać odciski
    daktyloskopijne, wymaz ze śluzówki policzków, włosy, ślinę, próby pisma,
    zapach, wykonać fotografię osoby lub dokonać utrwalenia głosu. Po
    wykorzystaniu w sprawie, w której dokonano pobrania lub utrwalenia, pobrany
    lub utrwalony materiał zbędny dla postępowania należy niezwłocznie usunąć z
    akt i zniszczyć.
    § 2. W wypadkach, o których mowa w § 1, za zgodą osoby badanej biegły może
    również zastosować środki techniczne mające na celu kontrolę nieświadomych
    reakcji organizmu tej osoby.
    § 3.Badania i czynności, o których mowa w § 1 i art. 192 § 1, wykonuje się
    odpowiednio w warunkach i w sposób określony w przepisach wydanych na
    podstawie art. 74 § 4.

    Muszą się poddać daktyloskowowaniu. Spokojnie, po użyciu w sprawie, odciski
    zostaną zniszczone. A takie opieranie się wzbudza tylko podejrzenia o to czy
    mieszkańcy są "czyści";)

    > a jak policja ma wiedzieć które odciski należą do włamywaczy a które do
    > właścicieli? tego nie wiem, puszczam zapytanie na prosbę zainteresowanej.

    Z grupy wszystkich odcisków zebranych na miejscu eliminuje te należące do
    właścicieli, pozostałe należą do pewnie włamywacza.