  • 1. Data: 2008-09-30 13:46:07
    Temat: obrona
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Czy obrońca, wiedząć, że osoba której broni, popełniła przestępstwo ma
    prawo jej bronić twierdząc, że tak nie jest ?

  • 2. Data: 2008-09-30 13:48:53
    Temat: Re: obrona
    Od: Piotr Ratajczak <r...@g...com>

    On 30 Wrz, 15:46, "d852" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy obrońca, wiedząć, że osoba której broni, popełniła przestępstwo ma
    > prawo jej bronić twierdząc, że tak nie jest ?

    Tak. Tak samo może świadomie zatajać wszystko co obciąża jego klienta.
    Generalnie w prawie do obrony zawiera się m.in. prawo do kłamstwa w
    celu ratowania tyłka i można nawet twierdzić że to kosmici zrobili.

  • 3. Data: 2008-09-30 14:03:45
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Piotr Ratajczak wrote:

    > Tak. Tak samo może świadomie zatajać wszystko co obciąża jego klienta.
    > Generalnie w prawie do obrony zawiera się m.in. prawo do kłamstwa w
    > celu ratowania tyłka i można nawet twierdzić że to kosmici zrobili.

    Przyznam, że średnio to rozumiem. Wydawało mi się, że każda osoba, która
    wie o popełnieniu przestępstwa powinna całą wiedzę przekazać
    prokuraturze. Ja rozumiem oczywiście drugą stronę medalu, ale i tak to
    jest dla mnie jakieś dziwne, wewnętrznie sprzeczne...

    Wszędzie w cywilizowanym świecie tak jest ?

  • 4. Data: 2008-09-30 14:17:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > prokuraturze. Ja rozumiem oczywiście drugą stronę medalu, ale i tak
    > to jest dla mnie jakieś dziwne, wewnętrznie sprzeczne...

    To nie sprzeczność a wyjątek. Podobny dotyczy księdza i tajemnicy
    spowiedzi.

  • 5. Data: 2008-09-30 14:21:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d852 pisze:
    > Czy obrońca, wiedząć, że osoba której broni, popełniła przestępstwo ma
    > prawo jej bronić twierdząc, że tak nie jest ?

    Niestety. Ba! Skurwysyn może nawet podpowiadać klientowi, jak lepiej kłamać!

  • 6. Data: 2008-09-30 14:28:55
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Alek wrote:

    > To nie sprzeczność a wyjątek.

    Wyjątek to właśnie efekt wewnętrznej sprzeczności ;)

    > Podobny dotyczy księdza i tajemnicy
    > spowiedzi.

    A to to inna historia, pomińmy.

  • 7. Data: 2008-09-30 14:35:18
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    d852 wrote:

    > A to to inna historia, pomińmy.

    A może i masz rację. Ksiądz działa na tych samych zasadach co adwokat w
    obliczu prawa świeckiego ? Bo te jakies tam wewnętrzne kościelne to nie
    o nie chodzi...

  • 8. Data: 2008-09-30 14:46:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał

    > A może i masz rację. Ksiądz działa na tych samych zasadach co
    > adwokat w obliczu prawa świeckiego ?

    Kpk
    Art. 178
    Nie wolno przesłuchiwać jako świadków:
    1) obrońcy lub adwokata działającego na podstawie art. 245 § 1
    co do faktów, o których dowiedział się udzielając porady prawnej
    lub prowadząc sprawę,
    2) duchownego co do faktów, o których dowiedział się przy spowiedzi.

  • 9. Data: 2008-09-30 14:59:58
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Alek wrote:

> [...]
    > lub prowadząc sprawę,
    > 2) duchownego co do faktów, o których dowiedział się przy spowiedzi.

    Dzięki za odpowiedź.

  • 10. Data: 2008-09-30 15:08:31
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    d852 wrote:
> [...]

    Świat stoi na głowie. A ludzie dyskutują o karze śmierci...