    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obraza sądu
    Date: Wed, 3 Jul 2002 12:12:04 +0200

    On Wed, 3 Jul 2002, MAX wrote:

    >+ "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote in message
    >+ > To, co sedzia pomysli sobie w duchu
    >+ > jako osoba prywatna, powinno pozostac do jego wlasnej wiadomosci -
    >+ > ewentualnie moze sobie to przedyskutowac z zona czy mezem, wieczorem,
    >+ > omawiajac "wydarzenia dnia".
    >+
    >+ Sędzia nie może tego zrobić, gdyż zobowiązany jest do zachowania tajemnicy.

    Informacji i komentarzy o *publicznej* rozprawie ???

    [...]
    >+ A czy Ty może uważasz, że sędzia nie ma swoich emocji?

    Ależ ma. Tyle że przychylam się do zdania, że "skoro zaczął"
    to powinien mieć dość wyobraźni żeby nie kontunuować incydentu.

    >+ Więc trzeba
    >+ stosować tu różne metody - a niektóre z nich ludzie moga uważać za
    >+ obraźliwe.

    "ludzie mogą uważać" - i owszem, nie można się przejmować
    każdą opinią (co byśmy mieli z naszymi ekspertami... !)
    Ale IMO jeśli *sędzia* uważa że coś jest obraźliwe to
    nie ma prawa tego stosować. A jeśli uważa że coś jest
    nieobraźliwe - to nie może sie czepiać o obrazę.
    Wydawało by się proste :)
    [...]

    Że sąd analizował wyniki badań ??!
    To przeoczyłem :]