    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: o Pegasusie raz jeszcze
    Date: Fri, 29 Mar 2024 12:40:05 GMT

    On 2024-03-29, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ty zaledwie wyrażasz przekonanie że "nie każdy" backdoor się uchowa,
    > nawet sporawo mocniej ale to i tak za mało IMHO. Jak na paręnaście
    > "ścieżek eskalacji" jedna/dwie się uchowa to nie wystarczy?

    Nie, ja wiem jak bardzo sformalizowane i proceduralne są wszystkie
    czynności związane z opracowaniem produktu w wielkim korpo. Próbujesz
    dopasować pewien model rzeczywistości do takiej organizacji, a on do
    niej nie za bardzo pasuje. Wszelkie próby kombinowania kończą się zwykle
    źle, bez względu na to kto kombinuje.

> [...]
    > dostawać _oficjalnie_ kod źródłowy wielu rzeczy. [ Swojej głowy nie za
    > to nie dam ale wydaje mi się to całkiem prawdopodobne].
    >
    > Przekonanie że z dziur skorzysta tylko dobre NSA.gov ale nie źli
    > rosjanie/chińczycy jest obstawianiem _bilansu_ czyli tego kto
    > będzie miał z tego (wyraźnie) więcej. Wiary w to że nie za wiele
    > "wrogowie" wyzyskają zanim się zauważy że wykorzystują i załata.
    >
    > Dla mnie jako użytkownika nie ma fundamentalnej różnicy czy z dziury
    > skorzysta NSA.gov(.us) czy indywidualny haker z Polski/Rosji/Chin.

    NSA to tylko przykład wynikający z tego, że wymieniny był Apple.

    --
    Marcin