eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"nowa rekojma" czyli Odpowiedzialnosc sprzedawcy za niezgodnosc z umowa › Re: "nowa rekojma" czyli Odpowiedzialnosc sprzedawcy za niezgodnosc z umowa
    From: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "nowa rekojma" czyli Odpowiedzialnosc sprzedawcy za niezgodnosc z umowa
    Date: 28 Mar 2003 18:57:20 GMT

    Andrzej i B. wrote:
    > Należało by wykazać iż taka wada była w momencie zakupu a bez biegłego się to
    > nie obędzie gdy urządzenie pracowało poprawnie przez pewien czas. Nie należy
    > tego rozumieć jako 2 letniej gwarancji czy nieistniejącej rękojmi.

    Taki cytat ze strony Federacji Konsumentów:
    "W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
    miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia
    wchodzą także braki ilościowe. Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie
    posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma
    znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi
    niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest
    zwykłą właściwością danego towaru."

    Z lektury KC po zmianach jednak uważam, że teraz nowe pojęcie rękojmii (bo to
    _nadal_ nazywa się rękojmia) nadal jest podobne, tyle że nieco szersze.

    I jeszcze jedno - jak zwykle - że _zawsze_ trzeba czytać umowy przed ich
    zawarciem. Bo np. teraz sprzedawca wpisze, że np. telewizor może się psuć
    codziennie i tak ma być -))

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-