  • 1. Data: 2008-09-23 07:37:10
    Temat: nowa (na gwarancji) komórka z komisu
    Od: "kargul" <p...@w...pl>

    Witam,
    na aukcjach allegro jest mnóstwo ofert na nowe telefony komórkowe dopiero co
    odebrane w promocji u operatora. Oczywiście są dużo tańsze niż kupione w
    oficjalnej dystrybucji. Sprzedają je często komisy itp. sklepy GSM. Mam więc
    pytania:
    - czy jeśli pochodzą one z przestępstwa (np. kupione na "słupa", który nie
    płaci później abonamentu) to operator może ją namierzyć i zablokować po
    numerze IMEI?
    - jeśli tak, to czy sprzedawca - komis ponosi odpowiedzialność finansową za
    sprzedaż takiego telefonu?
    - jak się zabezpieczyć, żeby nie kupić telefonu z przestępstwa?
    A tak konkretnie - chcę kupić iPhone'a, niestety moja umowa kończy się
    prawie za rok, drugiej nie podpiszę (niepotrzebne mi dwa numery), co
    radzicie?

    ----
    pzdr K.

  • 2. Data: 2008-09-23 08:06:07
    Temat: Re: nowa (na gwarancji) komórka z komisu
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > płaci później abonamentu) to operator może ją namierzyć i zablokować po

    Ale to chyba nie jest przestepstwo. Operator po sprzedazy ma juz w nosie ten
    tel. (operator nie sprzedaje telefonow).

    > - jeśli tak, to czy sprzedawca - komis ponosi odpowiedzialność finansową
    > za sprzedaż takiego telefonu?
    Niby dlaczego? Legalnie kupil, legalnie sprzedal.

  • 3. Data: 2008-09-23 08:12:38
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Ale to chyba nie jest przestepstwo. Operator po sprzedazy ma juz w nosie ten
    > tel. (operator nie sprzedaje telefonow).

    Ja powiem więcej: celowo raczej nie blokuje się telefonów - jest większa
    szansa, że ktoś z nim wcześniej czy później wpadnie podczas kontroli.

    A telefon zablokowany albo pójdzie na części, albo na śmietnik, albo
    ewentualnie wyjedzie na zawsze z kraju.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-09-23 08:14:35
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "kargul" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A tak konkretnie - chcę kupić iPhone'a, niestety moja umowa kończy się
    > prawie za rok, drugiej nie podpiszę (niepotrzebne mi dwa numery), co
    > radzicie?

    Szukasz znajomego, który jedzie do USA. Wręczasz 250,00$ i podajesz adres
    najbliższego BestBuy.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 5. Data: 2008-09-23 08:17:16
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Ja powiem więcej: celowo raczej nie blokuje się telefonów - jest większa
    > szansa, że ktoś z nim wcześniej czy później wpadnie podczas kontroli.

    Ale to nie tak. Nie ma za co zablokowac tego tel. Zostal legalnie kupiony,
    umowa zawarta i tyle.
    Operator nie jest sprzedawca tel, operator swiadczy tylko usługe.

    > A telefon zablokowany albo pójdzie na części, albo na śmietnik, albo
    > ewentualnie wyjedzie na zawsze z kraju.
    Wszelakie blokady sa do sciagniecie, koszt w zaleznosci od aparatu od 80zł w
    gore.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-09-23 08:28:50
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Ale to nie tak. Nie ma za co zablokowac tego tel. Zostal legalnie kupiony,
    > umowa zawarta i tyle.
    > Operator nie jest sprzedawca tel, operator swiadczy tylko usługe.

    Ale ja tak ogólnie dopowiedziałem - nawet co do kradzionych, to się
    raczej odradza właścicielowi zlecenie blokowania - i blokuje tylko jeśli
    właściciel mimo to się uprze. Powody j/w.

    > Wszelakie blokady sa do sciagniecie, koszt w zaleznosci od aparatu od 80zł w
    > gore.

    Owszem, tylko gdzieś od kilku lat w większości telefonów (przynajmniej
    Nokii) wiąże się to z wymianą głównego scalaka w elektronice, gdyż IMEI
    jest w nim wypalone na stałe w trakcie produkcji samych scalaków.

    Zatem owszem, blokadę można ściągnąć, ale nie zawsze jest to opłacalne.

  • 7. Data: 2008-09-23 08:46:20
    Od: "kargul" <p...@w...pl>

    Jak się w takim razie zabezpieczyć kupując w komisie? Czy komis odpowiada,
    jeśli sprzeda mi telefon pochodzący z kradzieży? Czy mogę go pozwać o zwrot
    kasy w takim wypadku? Czy to nie nazywa się "wada prawna" sprzedawanego
    towaru?

    ----
    pzdr K.

  • 8. Data: 2008-09-23 08:47:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Patryk Włos wrote:

    > Ja powiem więcej: celowo raczej nie blokuje się telefonów - jest większa
    > szansa, że ktoś z nim wcześniej czy później wpadnie podczas kontroli.

    jakiej kontroli?
    telefonu sprzedanego w promocji?

  • 9. Data: 2008-09-23 09:09:24
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > jakiej kontroli?
    > telefonu sprzedanego w promocji?

    Mówiłem ogólnie. Jak już napisałem, raczej unika się blokowania IMEI -
    za to dopisuje się je do bazy, z której korzysta Policja podczas
    rutynowych kontroli telefonów.

  • 10. Data: 2008-09-24 20:30:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kargul pisze:

> [...]
    > A tak konkretnie - chcę kupić iPhone'a, niestety moja umowa kończy się
    > prawie za rok, drugiej nie podpiszę (niepotrzebne mi dwa numery), co

    Nie kupuj iPhona ...

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium