  • Data: 2011-06-01 22:13:18
    Temat: Re: no tojuż wiemy, że mordowanie ludności cywilnej jestcacy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Jun 2011, Piotrek wrote:

    > Kilkadziesiąt lat temu za zbrodnie wojenne i łamanie
    > międzynarodowych konwencji przywódcy III Rzeszy byli skazywani w Norymberdze
    > na dożywocie i kary śmierci

    Któryś z nich przy wieszaniu zacytował dość znane powiedzenie
    występujące w linkach niżej. Po tym cytacie szukałem ;)

    Hasło "Drezno" - w powiązaniu z Twoją uwagą - coś Ci mówi?
    Jakoś tak losowo wg googla:
    http://forum.historicus.pl/printview.php?t=112&start
    =0&sid=70561c7db78b39650041a86a47c8967e
    http://niniwa2.cba.pl/czwartosz_zwyciezcow.htm

    A Hiroszima i Nagasaki też były tylko "realizacją celu strategicznego".
    Wyglądał on mniej więcej tak: "albo wielu ich i wielu NASZYCH żołnierzy,
    albo wielu ich cywilów. Tylko ich."
    Test technologii i działanie propagandowe (ZSRR!) w bonusie.

    PODANIE: to jest opis moich WNIOSKÓW. Z historii.
    Nie opis tezy "jak powinien wyglądać świat"!
    (z przezorności procesowej zastrzegam, bo nie wiedzieć czemu opisy
    bywają przypisywane stanowiskom opisujących :))

    > a tu-pyk i po sprawie. Skala może trochę inna,
    > ale praktyki zbliżone.

    Taka jest "praktyka" i to raczej nie od bieżącego tysiąclecia,
    niestety.

    > Założę się

    A tu byłbym ostrożny.
    Włącznie z pytaniem o Twoją reakcję, jakbyś dajmy na to przeżył śmierć
    kogoś z kim dzień wcześniej rozmawiałeś - a później koło Ciebie tylko
    petarda wybuchła. Wolałbym nie być na osi Twojego pistoletu ;)
    Nie, NIE pytam czy byś się tam pchał, bo nie o tym jest wątek.

    > Ten wyrok w oczywisty sposób dał ciche przyzwolenie

    Spytaj: przyzwoleniem na co jest wysłanie wojska do obcego kraju?

    > nawet się o nich nie dowie (zresztą kto raczy wiedzieć ile tego typu historii
    > zostało przemilczanych).

    Pewnie masz rację.

    pzdr, Gotfryd