  • Data: 2003-01-08 20:31:42
    Temat: Re: nieznany termiin prawniczy
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławek" <w...@p...multinet.pl> napisał w wiadomości
    news:avhquc$13o$1@news.tpi.pl...
    > W księdze wieczystej pewnej nieruchomości natknąłem się na termin
    "powzdanie
    > nieruchomości" nie jest to literówka a z kontekstu trudno się zorientować
    co
    > owo "powzdanie" oznacza.

    http://www.oborniki.com.pl/historia/dawne/zaleski.ht
    ml

    "W aktach wójtowskich spotykamy takie np. notatki: 1583 - powzdanie roli, to
    jest Ostrowa z trzciną, od I. M. Pana Poznańskiego darowany miastu; 1594 -
    Andrzej Czarnkowski nadaje miastu Ostrowy leżące ku Nininu; 1694 - Mikołaj
    Nowicki sprzedaje Antoniemu Nowakowi dwa Ostrowy; 1773 - wymienia się znowu
    Ostrów. "

    Karol