    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieudzielanie odpowiedzi
    Date: Fri, 28 Dec 2007 15:31:28 +0100

    Mithos pisze:

    > A co to sa za pisma ? Chcesz czegos konkretnego czy tak sobie piszesz ?

    tak, pisze sobie do sekretariatu zapytac sie, jaka kawe sobie akurat pija.

    a serio to sa to ZASADNE zapytania, propozycje rozwiazan pewnych
    problemow, skargi, prosby o udzielenie informacji

    > Nigdzie. W przypadku pzu/pkp nic nie mozesz. W przypadku organow

    nie chce mi sie wierzyc, ze nigdzie.

    > administracji mozesz pisac do organu wyzszego stopnia, a jesli takowego
    > nie ma (urzad centralny, ministerstwo) to wlasnie do tego organu. Sensu
    > w tym nie ma zadnego, bo nic nie zalatwisz. W skrajnym przypadku organ
    > wyzszego stopnia wyznaczy organowi nizszemu stopnia termin do udzielenia
    > odpowiedzi. Co tak czy inaczej wydluzy cala sprawe o kilka miesiecy.

    interesuje mnie, zeby dane organy/instytucje udzielaly odpowiedzi w
    ciagu miesiaca. denerwuje mnie, ze w "niewygodnych" sprawach
    organy/instytucje te olewaja petentow

    > Pozniej mozesz pisac do WSA ale skutek bedzie jak wyzej (poza kolejnym
    > wydluzeniem sprawy o kilka miesiecy).

    na razie WSA w to nie mieszam :P

    > Innymi slowy : czlowiek vs organ administracji nie ma ZADNYCH szans.

    nie zgodze sie. wazny jest upor obywatela i jego zdroworozsadkowe myslenie

    > A ludzi, ktorzy natarczywie pisuja w roznych dziwnych sprawach (czasem
    > tylko po to zeby sobie popisac) traktuje sie tam jak pieniaczy i
    > psycholi i spuszcza na drzewo.

    czasem pisze o tym, co mi sie nie podoba, albo co przydaloby sie
    zmienic, ale kultura obowiazuje.