    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieudokumentowana pozyczka sasiedzka :(
    Date: Mon, 11 May 2009 15:44:03 +0200

    Zygmunt pisze:
    > taka sytuacja i prosba o rade:
    >
    > Któregos dnia do mojej siostry zapukała kolezanka z prosba o pozyczke 1k
    > zl. Z racji ze sie znaly szmat czasu to siostra jej pozyczyla. Bez
    > zadnego pokwitoania - niestety (nie komentujcie tego - proszę :) ).
    >
    > Koleżanka kiedys tam splacila 100zl. a reszte obiecala "nastepnym
    > razem". Czas mija a kasy nie ma. Kolezanka cały czas się miga.
    > Siostra poprosiła inne ich wspolne koleżanki aby słownie mobilizowały
    > dłuzniczkę. I tu niespodzianka - poniewaz ona twierdzi, ze uz wszystko
    > oddała.

> [...]

    Daruj sobie. Jeśli pożyczka jest większa od 500zł, to dowody muszą
    być na piśmie:

    kc
    art. 720
    § 2. Umowa pożyczki, której wartość przenosi pięćset złotych, powinna
    być stwierdzona pismem.

    Więc jeśli chcecie mieć pewność wygrania w sądzie, to poproście
    dłużniczkę o jakiś dokument potwierdzający transakcję, np. weksel.

    --
    Liwiusz