  • 1. Data: 2006-02-07 09:17:57
    Temat: nie ma mnie w testamencie-czy musze byc na rozprawie?
    Od: "Hubert" <m...@b...pl>

    Witam,

    Zmarla mama zostawiala testament w ktorym zapisuje wszystko siostrze.
    W tym tyg bedzie rozprawa- i siostra twierdzi ze ja musze na niej byc.

    Ale po co ? skoro ja nic nie dziedzicze...
    Wiem, wiem prawo do zachowku... ale jak nic nie chce- to musze wogole sie tam
    pojawiac?
    Nadmienie iz siostra z ojcem chca sprzedac mieszkanie- i zalezy im na czasie i
    twierdza ze jak ja nie przyjade na te rozprawe to za pol roku dopiero dostana
    to i kupiec mieszkania zwieje:)

    Czy to prawda ze bezemnie bedzie sie to przedluzalo ?
    musze tam byc osobiscie? Mieszkam 600km od nich i nie chce mi sie jechac..

    Pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2006-02-07 09:24:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hubert napisał(a):
    > Czy to prawda ze bezemnie bedzie sie to przedluzalo ?
    > musze tam byc osobiscie?

    Nie musisz, to siostra musi być..

    KG

  • 3. Data: 2006-02-07 09:33:46
    Od: <f...@g...pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > Nie musisz, to siostra musi być..
    >
    > KG

    A to nie jest, tak, że muszą być wszyscy wymienieni w testamenci + ustawowi??

  • 4. Data: 2006-02-07 09:46:49
    Od: "Hubert" <m...@b...pl>

    > Nie musisz, to siostra musi być..
    >
    > KG

    ale nalezy sie zachowek- ktorego nie chce... i chyba musze tam byc zeby to
    powiedziec...
    Czy nie?

  • 5. Data: 2006-02-07 10:03:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Hubert napisał(a):
    > ale nalezy sie zachowek- ktorego nie chce... i chyba musze tam byc zeby to
    > powiedziec...
    > Czy nie?

    kwestia zachowku nie jest w ogóle rozpatrywana na sprawie o stwierdzenie
    nabycia spadku
    jeśli tylko sąd będzie miał potwierdzenie doręczenia zawiadomienia, to
    sprawa odbędzie się bez Twojej obecności

    KG

  • 6. Data: 2006-02-07 10:24:25
    Od: "Hubert" <m...@b...pl>

> [...]
    > jeśli tylko sąd będzie miał potwierdzenie doręczenia zawiadomienia, to
    > sprawa odbędzie się bez Twojej obecności

    a moim brakiem obecnosci nie przedluze im na pol roku do kolejnej rozprawy-
    mozliwosc sprzedania tego mieszkania? Siostra mnie zmusza do przyjazdu bo
    twierdzi ze jak nie przyjade i nie powiem ze nie wnosze zastrzezen do
    testamentu to rozprawa sie odroczy .... a maja juz kupca na mieszkanie...

  • 7. Data: 2006-02-07 12:57:53
    Od: "..alda.." <a...@n...ijuz>

    Użytkownik "Hubert" napisał w wiadomości

> [...]
    > twierdzi ze jak nie przyjade i nie powiem ze nie wnosze zastrzezen do
    > testamentu to rozprawa sie odroczy .... a maja juz kupca na mieszkanie...

    Możesz to zrobić na piśmie. U mnie w rodzinie jedna osoba tak zrobiła
    [mieszka na stałe 2tys km stąd]. Nie mam kontaktu z tą częścią rodziny więc
    nie znam szczegółów, ale skoro siostrze tak zależy to albo Ty, albo ona
    dowiedzcie się w sądzie jaki dokładnie papier musisz przysłać i dokąd i co w
    nim ma być napisane.
    pozdrawiam
    a.

  • 8. Data: 2006-02-07 19:06:43
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Hubert napisał:

    Jesli ma dwa tygodnie wypowiedzenia, to nie ch wezmie urlop. albo
    zwolnienie lekarskie... ale to juz srednio ryzykowna sprawa, trzebaby
    mocno kombinowac.
    Z drugiej strony: nie mozna sie dogadac z z tym drugim pracodawca? nie
    moze zaczekac troche?

    pozdr