    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naprawa auta bez uzgodnienia kosztów
    Date: Mon, 20 May 2013 20:26:50 +0200

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:kncj0g$qdp$1@dont-email.me...
    > Witam. Oddałem auto do mechanika, chyba 3 razy powtarzałem, że przed
    > jakąkolwiek
    >
    > naprawą chce znać koszty. W końcu dzwonie do niego bo minął termin do
    > którego miałem
    > dostać wycene o on mówi, że wszystko zrobione. Pewnie bym mu wybaczył
    > brak informacji
    > ale koszty moim zdaniem są zawyżone. Co mogę w takiej sytuacji zrobić ?
    > Jak mu nie
    > zapłace całości to po dobroci auta nie odda.

    Jeśli gość sobie kosztów nie uzgodnił, to musi przed sądem dowieść, ze je
    dobrze obliczył. No bo nie ma umowy co do kosztów. Przysługuje mu zastaw na
    samochodzie, ale pod warunkiem, że kieruje pozew do sądu, bo jak nie, to
    będzie to przywłaszczenie. Wezwać do obliczenia kosztów na piśmie i wydania
    pojazdu. Odmówić uznania rozliczenia i złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    przywłaszczenia pojazdu - chyba, że mechanik złoży pozew do sądu zapłatę,
    bo wóczas trzeba czekać na wyrok.