    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nakaz zapłaty a doręczenie
    Date: Fri, 7 Sep 2007 08:40:10 +0200

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fbphu5$pvp$1@inews.gazeta.pl...

    > potwierdzenie zameldowania raczej nie wystarczy do uznania za doręczone

    > praktyka w tym zakresie bywa różna...
    >
    > KG

    praktyka byc może jest różna, ale na pewno nakaz zapłaty uchyla się jeżeli
    zajdzie sytuacja opisana w art.502 [1] kpc w zw. z art.499 pkt 4 kpc (tak w
    postępowaniu upominawczym, lecz tak samo jest tez w nakazowym) - "sąd z
    urzędu uchyla nakaz zapłaty" - tak stanowi wskazany wyżej przepis, zatem w
    tym zakresie praktyka nie może być inna bo by była sprzeczna z kpc, a sądy
    działają zgodnie z kpc; gdyby sąd postąpił inaczej, jako pozwany mógłbym
    potem skarżyć to, i bym wygrał
    to, co potem zrobi sąd, po uchyleniu nakazu, nie obchodzi mnie

    pzdr