  • 1. Data: 2002-03-03 10:59:10
    Temat: nagroda z Teac'a
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie
    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. W szkole, w której pracuję
    zorganizowałam konkurs informatyczny, a ponieważ dyrektor przeznaczył na
    nagrody za zajęcie 1, 2, i 3 miejsca całe 20 zł... mam nie lada problem.
    Pomyślałam, że skoro mamy nagrywarkę, to skompletuję kilka programów, mp3...
    nagram i będzie nagroda!
    Pytanie: jak to się ma do prawa? Są programy freeware, czy te można kopiować
    bez ograniczeń? A co z mp3? Każdy może sobie ściągnąć tyle, ile dysk
    pozwoli...
    Tylko czy nie popełnię żadnego przestępstwa traktując to jako nagrodę?
    Proszę o poradę.
    Agata

  • 2. Data: 2002-03-03 11:34:32
    Temat: Re: nagroda z Teac'a
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 3 Mar 2002, Agata wrote:

    > Pytanie: jak to się ma do prawa? Są programy freeware, czy te można kopiować

    Można, ale przeczytaj wpierw licencję, autor może mieć szczególne życzenia
    odnośnie rozprowadzania na CD.

    > bez ograniczeń? A co z mp3? Każdy może sobie ściągnąć tyle, ile dysk
    > pozwoli...

    Niby tak, ale z rozpowszechnianiem to już inna sprawa - nie polecam.
    Możesz się ograniczyć do darmowych mp3, z zastrzeżeniem jak wyżej.

    > Tylko czy nie popełnię żadnego przestępstwa traktując to jako nagrodę?

    Nie ma znaczenia czy to nagroda czy coś innego (w szczególności
    rozporządzenie odpłatne).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-03 11:47:52
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

> [...]
    > Możesz się ograniczyć do darmowych mp3, z zastrzeżeniem jak wyżej.

    > Nie ma znaczenia czy to nagroda czy coś innego (w szczególności

    Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2002-03-03 15:56:33

    "Agata" <a...@w...pl> wrote in message news:a5svkv$pbg$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > zorganizowałam konkurs informatyczny, a ponieważ dyrektor przeznaczył na
    > nagrody za zajęcie 1, 2, i 3 miejsca całe 20 zł... mam nie lada problem.

    usmiech dyrektora odcisniety w betonie - to powinna byc nagroda ...
    za 20 PLN powinno dac sie kupic troche surowca ...