  • Data: 2005-01-20 15:38:24
    Temat: Re: myĹ?liwy zabiĹ? mi psa
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz K. wrote:

    > Nie jestem prawnikiem i nie wdam się w dyskusję na temat podstaw
    > prawnych itp... nie mam na to czasu. Istnieje kilka dokumentów jak
    > statut PZŁ, "Szczegółowe zasady wykonywania polowań" itp...
    > zatwierdzone chyba przez Ministerstwo Środowiska.

    Zmartwiłeś mnie. To by znaczyło, że myśliwi zamiast znać obowiązujące
    ich prawo kierują się jakimiś niedookreślonymi, może nawet
    nieistniejącymi dokumentami.

    Ty jesteś osobą na poziomie, więc jeszcze jakieś ograniczenia do Ciebie
    (metodą piąta woda po kisielu) jednak dotarły. A jakiś nuworysz z
    nadmiarem testosteronu usłyszy gdzieś zabobon, "że mu wolno zastrzelić
    komuś psa, jak się oddalą od zabudowań" i będzie dobrze jeśli przy
    okazji człowiekowi nie zrobi krzywdy. Ostatnio pisano o "myśliwym",
    który zastrzelił psa bawiącego się z dzieckiem.
    Czułabym się bezpieczniej wiedząc, że istnieje u Was jakaś kontrola i
    profesjonalne szkolenia, zanim wpuścicie do lasu następną grupę ludzi z
    ostrą amunicją.

    Ponieważ nie jesteś prawnikiem, to Ci to wyjaśnię - żaden statut, żadne
    "szczegółowe zasady", ani inne tego typu dokumenciki nie mogą być
    niezgodne z ustawą. A minister nawet wydając rozporządzenie (czyli
    najwyższy dopuszczalny w jego wypadku akt prawny) musi się kierować
    delegacją ustawową i nie może wpisać tam niczego, co by było z tą ustawą
    sprzeczne.
    Pozdrawiam,

    --
    MArta