  • 21. Data: 2007-10-05 09:23:19
    Temat: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > nie osmieszam, mam zmysl techniczny, nie humanistyczny i nie mam
    > pojecia o tworzeniu przepisow, powolywaniu sie na nr. artykulow, juz
    > wole cyferki binarne

    skoro masz umysl techniczny, zupelnie jak ja, to moze trzeba z niego
    skorzystac?
    Ty masz przeczytac odpowiednie ustawy czy kodeksy. To taki problem dla
    ciebie?
    Jesli masz z tym problem, twoja firma pewnie ma jakiegos prawnika ktory
    rozwiazuje rozne sprawy prawne od umow po regulaminy pracy.
    tak nawiasem mowiac rozmawiales o tym z waszym pracodawca?
    Bo jesli ty podsuniesz ludziom taki papierek to mogo nie chciec go podpisac.

    Poza tym informatyk powinien wiedziec co to prawo autorskie bo ono go bardzo
    czesto sie dotyczy...

    > byc moze, ale mnie nie dotyczy, jak narazie nic nie pomogles a starasz
    > sie ze mna jechac, mam nadzieje ze w daleszj czesci post bedzie mial
    > jakis sens

    ciekawa logika odpowiadasz na post ktorego nie przeczytales jeszcze?
    hmmm rozwiazujesz zadanie bez przeczytania calej jego tresci?

    > hmm, jak bym znal to chyba bym tu nie pisal, chyba tez ich nie znasz
    > skoro dalej jedziesz a nie pomagasz

    OMG

    > tak jak pisalem, charakter pracy nie pozwala mi na blokade portow, a

    a ja sie zapytam dlaczego?
    rozumiem ze wszyscy korzystaja z portow FTP (ktore maja u siebie na kompi
    postawione)
    zapewne wszyscy tez potrzebuja wszsytkie porty!
    to wymaga troche pracy ale spokojnie da sie zrobic...

    > jak kazdy dzieciak wie - blokada stron www w ruchu p2p nic nie pomoze.

    ale widze ze masz klopoty z rozumieniem co sie do ciebie pisze napisalem
    "mozesz tez zablokowac
    niektore strony,(TU JEST PRZECINEK) p2p itd..."
    Wiec strony www nie sa blokowane w ruchu p2p.
    A dla ciebie blokowanie p2p to problem? rozumiem ze filtrowanie pakietow to
    skomplikowana operacja.
    Blokowanie www to tez koszmarna sprawa...

    Jasne... to ciekawe ze inne firmy tak robia i jakos nie ma z tym problemow.

    Napisales "Nie jestem w stanie przypilnowac wszystkich komputerow aby nie
    sciagali sobie z netu mp3 czy innych gadzetow"
    co nie jest rownoznaczne ze nie mozesz zablokowac czesci portow czy p2p!

    > Znasz cos takiego jak wkladany pendrive na usb ? Wypalarki DVD ?

    to jest inny problem, ale nie znaczy ze nie da sie togo zrobic.

    Poza tym jak chcialbys ograniczyc to przez sam papierek.
    Zapytam: "jak papierek ma ograniczyc ludzi do wkladania penow USB czy DVD?
    Wystarczy zapis w regulaminie pracy i po sprawie. Spis softu dozwolonego i
    tyle.
    Kazdy ma dbac o swoje stanowisko pracy.

    Skanowac mozesz raz czy dwa razy dziennie... to taki problem?
    i powiadamiac Admina mailem, z DW dyrektora jesli sie cos znajdzie...

    > Skanowanie w czasie rzeczywistym to abstrakcja na kompach ktore
    > potrzebuja szybkosci i wydajnosci, zaczynasz bredzic, nadal nie
    > pomagasz.

    rozumiem ze na kompach ludzie siedza 24/7 ? bez jaj! wykaz sie mysleniem
    Rozumiem tez ze 98% ludzi wykorzystuje 100% mozliwosci swoich komputerow w
    pracy biureowej czy jakiejkolwiek innej.
    BREDNIE.
    Wiesz co to sa priorytety procesow? powiedz mi w jaki sposob proces o
    nizszym priorytecie ma dostac moc proca od procesu o wyzszym priorytecie?
    Wic nawet w czasie rzeczywistym mozna skanowac bo az takich nakladow pracy
    procka to nie potrzebuje... chyba ze to zle zrobisz.

    > Ojej :) Bardzo mi pomogles, wiele cennych rad.

    Przykro mi podalem ci mase pomyslow. Jesli to do ciebie nie dociera, to
    zycze powodzenia

    > Za to Ty jestes bardzo konkretny i pomocny, a tak na serio, po tym co
    > widze, zbyteczny na usnecie. Być może moj problem dla Ciebie jest
    > oczywisty, ale przykladowo Twoj problem natury informatycznej bylby
    > dla mnie oczywisty i mimo to myślę że bym sie nie zachowywal w tak
    > arogancji sposob.

    Kolego pytasz sie o mozliwosci, podalem ci ze masz ich co najmniej kilka
    zwiazanych z twoja profesja!
    Sam jestem z wyksztalcenia informatykiem, co nie znaczy ze klopotem dla mnie
    jest znalezienie "ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych" czy
    przeczytac KP czy innych prawnych publikacji.
    Nie znaczy takze, ze nie potrafie uzyc glowy do rozwiazywania problemow.

    Jak trafiasz na problem natury informatycznej to tez w googla nie potrafisz
    wpisac odpowiednich slow?

    Po prostu porazasz niekompetencja!

    PS. co do aroganckiego sposobu wyrazania sie to wynika on z twojej totalnie
    dziecinnej bezradnosci.

    Szczerze zycze ci powodzenia w pracy zawodowej z takim podejsciem.
    --
    Steel

  • 22. Data: 2007-10-05 09:41:19
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > dodaj sobie przed wszystkim "chronionego prawem autorskim", uwielbiam

    Widze ze znasz juz slowa kluczowe "prawo autorskie", zreszta w innych
    postach juz o tym pisalem

    Nie widze problemu z wyszukaniem w googlach odpowiedniej ustawy...

    Jak co przegladnij topiki z ostatniej doby jest nawet link podany... gdzie
    szukac

    Steel

  • 23. Data: 2007-10-05 09:52:26
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > To nie jest takie proste, ludzie kombinuja w firmach, wszystkich kusi
    > by narozrabiac, kazdy ma zainstalowane to co powinien miec, ale zaraz

    Regulamin pracy sie klania....

    > dochodzi do krzykow, ze darmowe oprogramowanie jest gorsze i on nie
    > chce w tym pisac, bo przykladowo open office robi zle wykresy a
    > microsoftu robi doskonale. Koncowy uzytkownik tak na prawde nie umie,
    > nauczyl sie na jednym i wpada w panike jak w drugim programie nie

    Taaa "syndrom bylej zony"
    Wydanie zarzadzenia przez pracodawce powinno ukrocic takie wrzaski.
    Jak sie komus nie podoba...

    > jest identycznie. Co wiecej - dobre lacze, fajan predkosc, wiec czemu
    > nie zaisntalowac "na chwilke" p2p by nie pobrac nanowszej poisenki

    zablokuj p2p, filtruj po pakietach i po zawodach, to nie jest az taki wielki
    problem.

    > Willisem albo nowa wersje Photoshopa, wpada do domu i od razu
    > instaluje, pozytek z pracy w firmie ogromny ! ;]

    tylko pamietaj ze to ze ty to skasujesz to jeszcze nie wszystko... sa
    jeszcze logi u providerow, wiec nawet skasowanie moze nie pomoc...

    > Historyjki takie mozna mnozyc, nie chce Wam udowadniac ze problem nie
    > jest taki prosty do rozwiazania, na prawde nie jest, a ja, jako osoba
    > odpowiedzialna za to, aby wszystko bylo legalnie i oficjalnie, musze
    > trzymac nad tym piecze. Co wiecej - nie jestem tylko za to
    > odpowiedzialny i nie mam czasu snifowac sieci, biegac, prosic,
    > straszyc pracownikow, ze tak nie mozna by ci znow palili glupa.

    Zablokuj p2p, czesc www i masz problem z glowy!
    Ale ty nie masz za nimi biegac, wystarczy mail do ich przelozonego. To nie
    ty jestes ich nadzorca a ich szef.
    Poza tym nie jestes od straszenia nikogo w pracy.
    Jesli ktos nie przestrzega regulaminu czy znajduje jakies furtki to
    wiadomosc do szefa powinna wystarczyc.
    Szef zdecyduje co z tym zrobic i czy kogos pouczyc, dac nagane, czy zwolnic.
    Ale zapis w regulaminie pracy powinien pomoc. wiec pogadaj z kierownictwem
    firmy najpierw. Od tego powinienes zaczac!

> [...]
    > wiedzial ze _na prawde_ tak nie mozna, ze sa takie przepisy, ze sprawa
    > na prawde jest powazna, ze ludzi sie sadzi za to. Kazdy siadzie i
    > pomysli chwile - "faktycznie to jest zle, postanawiam poprawe".
    > Czasami z doroslymi ludzmi trzeba jak z dziecmi :) A przy okazji, jak
    > kiedys zobacze ze znow p2p leci jak szalony to przejde sie do takiego
    > delikwenta i powiem "zobacz stary, czytales, podpisales, wiesz ze tak
    > nie mozna, czy chcesz by mnie wywalili jako osobe odpowiedzialna za
    > to?", tekst ktory wjezdza na psyche i zmusza do rachunku sumienia ;].

    Jasne znajac ludzi i tak skonczy sie na tym ze podpisza a i tak beda robic
    swoje... a pozniej glupa palic i mowic "zapomnialem".
    Popatrz na sieci i regulaminy providerow...

    > Teraz znajac historie, moze w koncu ktos sie znajdzie i powie mi
    > chociaz "slowa klucze" albo gdzie szukac zrodel tego typu przepisow :)

    juz w tym watku padly nie raz... padl link nawet w ciagu ostatniej doby
    gdzie tego szukac.

    Steel

  • 24. Data: 2007-10-05 10:00:56
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Steel pisze:

    > skoro masz umysl techniczny, zupelnie jak ja, to moze trzeba z niego
    > skorzystac?

    Jestes dzieciakiem, bladzisz, czujesz sie niedowarosciowany, nawet nie
    wiesz jak bardzo to widac :) Czy sadzisz ze usnet Ci pomoze ? Te ironie
    w co drugim zdaniu, chec pokazania siebie z jak najlepszej strony,
    rozwijanie dyskusji, mimo ze jest nie na temat, bronienie swoich racji.

    > Ty masz przeczytac odpowiednie ustawy czy kodeksy. To taki problem dla
    > ciebie?

    Lubie czytac, pytalem tylko o jakie, dyskusja z Toba do droga przez
    meke, nie pomagasz - nie odzywaj sie bo szkoda czasu na takich.

    > tak nawiasem mowiac rozmawiales o tym z waszym pracodawca?
    > Bo jesli ty podsuniesz ludziom taki papierek to mogo nie chciec go
    podpisac.

    Oby sie z nim zaznajomili, i potwierdzili to podpisem ze sie
    zaznajomili, jestem upowazniony do takich dzialan.

    > Poza tym informatyk powinien wiedziec co to prawo autorskie bo ono go
    bardzo
    > czesto sie dotyczy...

    Wiem na tyle ile mi potrzeba, o to, czego nie wiem pytam a jesli dam
    rade sam szukam informacji, ale to tez zupelny off topic.

    > ciekawa logika odpowiadasz na post ktorego nie przeczytales jeszcze?
    > hmmm rozwiazujesz zadanie bez przeczytania calej jego tresci?

    Dzieciaku, to nie zadanie matematyczne, to jest zycie ! :)

    > a ja sie zapytam dlaczego?

    Taka praca, nie bede o niej opowiadal bo szkoda mi palcow na kolejny off
    topic.

    > rozumiem ze wszyscy korzystaja z portow FTP (ktore maja u siebie na
    kompi
    > postawione)
    > zapewne wszyscy tez potrzebuja wszsytkie porty!

    Taki life, taka praca, zaskoczony ?

    > to wymaga troche pracy ale spokojnie da sie zrobic...

    Wszystko da sie zrobic.

    > A dla ciebie blokowanie p2p to problem? rozumiem ze filtrowanie
    pakietow to
    > skomplikowana operacja.

    Zmiana naglowkow z drugiej strony tez nieskomplikowana.

    > Blokowanie www to tez koszmarna sprawa...

    Ja pier... czlowieku pisalem, ze to niczego nie rozwiaze, po co Ty sie
    wglebiasz w cos co jest zupelnym offtopiciem, tylko po to by udowodnic
    ze jestes wspanialy bo wiesz cos, mimo ze nie na temat. Zachowujesz sie
    jak newbie.

    > Zapytam: "jak papierek ma ograniczyc ludzi do wkladania penow USB czy
    DVD?

    Chodzi mi o poinformowanie i zmuszneie do myslenia. Pisalem rowniez ze
    musza wkladac USB i DVD bo to tez ich praca.

    Wybacz ale nie mam sily komentowac reszty Twoich wywodow, sa po prostu
    bez sensu i zupelnie nie na temat, nie pomagasz mi i nie mam zamiaru i
    czasu udowadniac Ci ze wiem co jest 5. Wiem ze jestes jednym z takich,
    do ktorych musi nalezec ostatnie slowo, tak wiec wypoc sie tutaj,
    pospelniaj sie i zmykaj. Dla mnie EOT.

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 25. Data: 2007-10-05 10:08:14
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Steel pisze:

    > zablokuj p2p, filtruj po pakietach i po zawodach, to nie jest az taki
    wielki
    > problem.

    jak bys byl bieglym informatykiem tobys wiedzial ze to nie rozwiaze
    problemu, zmiany naglowkow w ruchu p2p to pryszcz.

    > tylko pamietaj ze to ze ty to skasujesz to jeszcze nie wszystko... sa
    > jeszcze logi u providerow, wiec nawet skasowanie moze nie pomoc...

    Hm...przed chwila mi radziles bym skaner napisal ktory szuka i kasuje,
    wiec jak w koncu, to zle rozwiazanie ? Prosze Cie, skonczmy ten temat :)

> [...]
    > Ale zapis w regulaminie pracy powinien pomoc. wiec pogadaj z
    kierownictwem
    > firmy najpierw. Od tego powinienes zaczac!

    Zaczynasz pisac z sensem, byc moze zle Cie ocenilem, ale sam zapewne
    wiesz - ludzi ocenia sie po czynach ;]

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 26. Data: 2007-10-05 10:09:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2007 Steel <d...@K...wp.pl> napisał/a:
    > Wiesz nie bawi mnie przepychanie sie z kimkolwiek.
    > Jesli nie rozumiesz co znaczy zdanie "sa udostepnione na licencji
    > odpowiedniej przez autorow i ktore mozna rozpowszechniac do woli"
    > to nie jest moj problem.

    Zgadza się. To na ogół jest problem tych którym udziela się takich rad ze
    sztandarowym przykładem sformułowania do którego się na początku
    przyczepiłem.

    > Dobrze wiedziales od poczatku ze chodzi bardziej o prawa autorskie majatkowe
    > niz o autorskie osobiste.
    > rozumiem ze starales sie mnie za jezyk pociagnac, gdy uzylem skrotu
    > myslowego.

    Trochę proponowałbym jednak dbać o precyzje wypowiedzi. Pózniej pójdzie
    fama (przepraszam, utwierdzi się) że nie wszystko jest chronione PA.
    Owszem, nie, ale w zakresie o którym tu dyskutujemy (filmy, muzyka) to
    olbrzymia rzadkość.

    > PS. daruj sobie moze odrobine tych zlosliwosci. A co do rzekomego
    > administratora "informatyka" to nalezalo mu sie... w koncu z google powinien
    > umiec korzystac...

    Owszem. Proponuję EOT.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2007-10-05 10:42:42
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > dodaj sobie przed wszystkim "chronionego prawem autorskim", uwielbiam
    > takie czepialstwo i walke o slowka, przeciez doskonale wiesz o co chodzi.

    Ściąganie "chronionego prawem autorskim" nie jest nielegalne.

    --
    Paweł

  • 28. Data: 2007-10-05 11:28:01
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > ironie w co drugim zdaniu, chec pokazania siebie z jak najlepszej
    > strony, rozwijanie dyskusji, mimo ze jest nie na temat, bronienie

    ok, niech ci bedzie, nie znam sie, jestem dzieciakie, chce sie
    dowartosciowac... czy co tam jeszcze wymyslisz.

    > Lubie czytac, pytalem tylko o jakie, dyskusja z Toba do droga przez
    > meke, nie pomagasz - nie odzywaj sie bo szkoda czasu na takich.

    podalem ci tyle przykladowych rozwiazan ze powinienes juz cos wyciagnac z
    tego i ste tym zajac...

    > Oby sie z nim zaznajomili, i potwierdzili to podpisem ze sie
    > zaznajomili, jestem upowazniony do takich dzialan.

    rozumiem ze jestes swego rodzaju Biurem Bezpieczenstwa?

    > Wiem na tyle ile mi potrzeba, o to, czego nie wiem pytam a jesli dam
    > rade sam szukam informacji, ale to tez zupelny off topic.

    skoro wiesz ile ci potrzeba to czemu nie wiesz gdzie szukac tej wiedzy
    ktorej ci brakuje?

    tak swoja droga 90% spoleczenstwa nie wie jak i gdzie szukac wiedzy na temat
    prawa ktore jest ogolnodostepne.

    > Dzieciaku, to nie zadanie matematyczne, to jest zycie ! :)

    O wycieczka osobista...
    napisze tak jak chcesz odpisywac na post ktorego nie przeczytales?
    Nie wiesz co jest w nim zawarte!
    Rozumiem ze oceniasz wszystko po pierwszym slowe w zdaniu?

    > Taka praca, nie bede o niej opowiadal bo szkoda mi palcow na kolejny
    > off topic.

    dziwne... nic nie przychodzi mi do glowy... moze jednak opiszesz co to za
    praca?

    > Taki life, taka praca, zaskoczony ?

    to moze wyjasnisz co to za praca... bo jeszcze sie z takowa nie spotkalem.

    > Wszystko da sie zrobic.

    Wiec po co tyle krzyku?

    > Zmiana naglowkow z drugiej strony tez nieskomplikowana.

    super... jakos moim znajomym udalo sie poblokowac w swoich sieciach p2p

> [...]
    > wglebiasz w cos co jest zupelnym offtopiciem, tylko po to by udowodnic
    > ze jestes wspanialy bo wiesz cos, mimo ze nie na temat. Zachowujesz

    newbie w czym?
    pokazuje ci mozliwosci a ty je odrzucasz bo uwazasz ze niczego nie
    rozwiaza...
    jednak w wielu sprawach sie bardzo mylisz.
    Znam firmy w ktorych blokowanie niektorych www i portow w 99% ukrocilo
    proceder o ktorym piszesz... i do tego jeszcze odpowiedni zapis w
    regulaminie pracy.

    > Chodzi mi o poinformowanie i zmuszneie do myslenia. Pisalem rowniez ze
    > musza wkladac USB i DVD bo to tez ich praca.

    chodzilo mi o dvd czy USB z mp3, filmem czy czymkolwiek innym. Wyrazilem sie
    wiec niezbyt precyzyjne, odnoszac do tego co ty napisales wczesniej "Znasz
    cos takiego jak wkladany pendrive na usb ? Wypalarki DVD ?"

    > Wybacz ale nie mam sily komentowac reszty Twoich wywodow, sa po prostu
    > bez sensu i zupelnie nie na temat, nie pomagasz mi i nie mam zamiaru i

    no tak pisaniem nie na temat nazywasz rady ktorych ci udzielam a ktorey ty
    wuazasz za bezsensowne i praktycznie nie do zrealizowania!

    > czasu udowadniac Ci ze wiem co jest 5. Wiem ze jestes jednym z takich,
    > do ktorych musi nalezec ostatnie slowo, tak wiec wypoc sie tutaj,

    troche widze cie dziablo to co napisalem.
    I dobrze.
    Bo od piwerszego postu podalem ci szereg dobrych rozwiazan i sprawdzajacych
    sie w firmach w ktorych uzytkownic staja na dosc wysokim poziomie rozwoju
    informatyczne i potrafia robic rozne cuda w sieci. Niestety admin musi byc
    zawsze krok przed uzytkownikiem. Sorry taka prawda, a jak sie spozni to musi
    nagdaniac wiedze...

    Steel

  • 29. Data: 2007-10-05 11:33:16
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Paweł pisze:

    > Ściąganie "chronionego prawem autorskim" nie jest nielegalne.

    Bingo ! :]

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 30. Data: 2007-10-05 11:34:58
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > jak bys byl bieglym informatykiem tobys wiedzial ze to nie rozwiaze
    > problemu, zmiany naglowkow w ruchu p2p to pryszcz.

    w moich zaprzyjaznionych sieciach sobie z tym doskonale radza, to naprawde
    nie problem.

    > Hm...przed chwila mi radziles bym skaner napisal ktory szuka i kasuje,
    > wiec jak w koncu, to zle rozwiazanie ? Prosze Cie, skonczmy ten temat
    > :)

    to jest rozwiazanie dorazne by pliki takie usuwac w miare szybko jesli ktos
    przytacha z domu, bo blokady sieci zalatwia reszte.

    > Zaczynasz pisac z sensem, byc moze zle Cie ocenilem, ale sam zapewne
    > wiesz - ludzi ocenia sie po czynach ;]

    Nie po prostu nie czytasz ze zrozumieniem albo robisz to po lebkach, albo
    sie spieniles za bardzo!!

    juz w poscie z dnia 2007.10.04 g. 13.30 napisalem
    "Pracodawca moze w regulaminie napisac ze uzywanie sprzetu do celow innych
    niz sluzbowe grozi tym a tym..."

    Rozumiem, ze nawet z pracodawca o tym nie gadales?

    Steel