  • 1. Data: 2004-04-22 16:55:30
    Temat: Re: zasiłek porodowy
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Bartosz" <b...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c69098$sfs$1@news.onet.pl

    > Mam dziecko ktore kończy w tej chwili 8 miesięcy.
    > Czy po 1 maja będzie przysługiwał mi na nie zasiłek porodowy?
    > W ustawie pisze, że przysługuje on na dziecko o chwili ukończenia 1 roku
    > życia.
    > Wiec nie wiem - pomocy??

    Jakiej pomocy?. W zrozumieniu czytanego tekstu?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "W większości przypadków łatwiej jest się w coś wplątać,

  • 3. Data: 2004-04-22 20:05:34
    Od: "Joanna ddd" <a...@W...gazeta.pl>

    Bartosz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy po 1 maja będzie przysługiwał mi na nie zasiłek porodowy?
    Czesc.
    Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość. Dodatek z tytułu urodzenia dziecka -
    bo tak się to nazywa obejmuje wyłącznie dzieci urodzone po 30.04.2004 r.

    Ale za to jeżeli spełniasz wymogi to przysługuje Ci(albo żonie) zasiłek
    rodzinny oraz - domyślam się- dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem podczas
    urlopu wychowawczego.
    Asia

  • 4. Data: 2004-04-22 20:16:18
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Joanna ddd" <a...@W...gazeta.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c698ie$266$1@inews.gazeta.pl

    > Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość. Dodatek z tytułu urodzenia
    > dziecka - bo tak się to nazywa obejmuje wyłącznie dzieci urodzone po
    > 30.04.2004 r.

    Możesz podać źródło?. W Ustawie z dnia 28 listopada 2003 r.
    o świadczeniach rodzinnych nie ma tego.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Istnieją trzy rodzaje kłamstw - kłamstwa odruchowe,

  • 5. Data: 2004-04-22 20:36:36
    Temat: oczywiście
    Od: "Joanna " <a...@W...gazeta.pl>

    Hej.
    Źródło to strona zusu, na której publikowany jest Komentarz do ustawy.

    http://www.zus.pl/niusy/k040326.htm

    pozdrawiam
    Asia

  • 6. Data: 2004-04-22 21:02:12
    Temat: Re: oczywiście
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Joanna " a...@W...gazeta.pl napisał(a)
    w news'ie: news:c69ack$sm9$1@inews.gazeta.pl

    > Źródło to strona zusu, na której publikowany jest Komentarz do ustawy.
    > http://www.zus.pl/niusy/k040326.htm

    Hmm, ciekawe skąd oni (ZUS) to wzieli? Ani w ustawie,
    ani w rozporządzeniu na które to się powołują nie ma
    słowa na ten temat. (chyba, że jestem ślepy?)

    PS. Może ktoś zerknie i ewentualnie mnie poprawi?
    Ustawa z dnia 28 listopada 2003 (Dz.U. nr 228, poz. 2255, nr 35, poz. 305)
    Rozporządzenie MGPiPS z 5 marca 2004 (Dz.U. nr 45, poz. 433)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zwycięzcy nikt nie będzie się pytał czy mówił prawdę.

  • 7. Data: 2004-04-22 23:06:51
    Temat: może to?
    Od: "Joanna" <a...@N...gazeta.pl>

    > Ustawa z dnia 28 listopada 2003 (Dz.U. nr 228, poz. 2255, nr 35, poz. 305)
    > Rozporządzenie MGPiPS z 5 marca 2004 (Dz.U. nr 45, poz. 433)

    " art. 72 Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r." chyba to
    wystarczyło ZUSowi. oni i tak zawsze maja rację.

    Szkoda, że nie pociągneli tego uprawnienia wstecz. Dostałabym 500 zł na
    bobasa. Ma teraz 6,5 miesiąca . A tak -nici.

    Pozdrawiam.
    Asia

  • 8. Data: 2004-04-23 05:04:59
    Temat: Re: może to?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Joanna" <a...@N...gazeta.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c69j6b$94k$1@inews.gazeta.pl

    > " art. 72 Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 maja 2004 r." chyba to
    > wystarczyło ZUSowi. oni i tak zawsze maja rację.

    To już było wiadomo w listopadzie 2003 r.

    > Szkoda, że nie pociągneli tego uprawnienia wstecz. Dostałabym 500 zł na
    > bobasa. Ma teraz 6,5 miesiąca . A tak -nici.

    Znalazłem - http://tinyurl.com/2jeh5

    52. Do ilu miesięcy po urodzeniu dziecka rodzice mogą się starać
    o jego wypłatę dodatku z tytułu urodzenia dziecka?

    "Dodatek z tytułu urodzenia dziecka zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy o
    świadczeniach rodzinnych wypłaca się do ukończenia przez dziecko
    pierwszego roku życia. Dodatek ten przysługiwać jednak będzie tylko
    na dzieci urodzone po 30 kwietnia 2004 r."

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Czy to prawda doktorze, że jeżeli ktoś umrze we śnie to dowie się o tym