    From: <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: moja
    Date: Wed, 20 Oct 2004 20:45:24 +0000 (UTC)

    JS <g...@b...adresu.com> napisał(a):

    > Moj znajomy "góral" był w biurze "ksiąg wieczystech " w S.......
    > i zapytał czy można zobaczyć ksiegę wieczystą dla działki
    > numer xxxx (a konkretnie to jest droga)
    >
    > Został poinformowany przez pracownika "że nie ma ksiegi wieczstej
    > dla tej działka ponieważ Skarbu Panstwa jest wlascicielem".

    Skoro nie ma księgi to nie wiem na jakiej podstawie pracownik sądu podał
    Sk.P. jako własciciela . Musiał coś odpowiedzieć i zgadywał. Możesz spróbować
    uzyskać dane o działce z ewidencji gruntów. Jeśli będzie tam rzeczywiście
    wpisany SK. P. to wrzeszczący sąsiad nie ma racji. Jesli znajomemu góralowi
    zależy na uregulowaniu stanu prawnego to słusznie radzi Ci powyżej p.Beata ,
    że dobrze byłoby ustanowić służebność drogi koniecznej na tej działce zajętej
    przez drogę. Skoro jednak działka ta nie ma K.W. to najpierw trzeba założyć
    K.W. dla tej nieruchomości (jako obciażonej) żeby ujawnić służebność na rzecz
    nieruchomości "władnacej" i spławić krzyczącego sasiada-pawiana na dobre.

    Może tez się okazac, że droga o która chodzi nie jest drogą publiczną tylko
    stanowi częśc nieruchomości prywatnej zajętej faktycznie pod drogę dojazdową -
    wtedy tez mozna ustanowić służebnośc.
    Sugeruję sprawdzić w ewidencji gruntów ewntualnie zdobyć mapy sytuacyjne do
    celów prawnych które będa rozliczać powierzcznię tej działki i sąsiednich. To
    może będzie jakiś ślad który będzie wskazywał własciciela i stan prawny
    nieruchomości.

    pozdrawiam