  • 1. Data: 2008-10-20 10:25:15
    Temat: mieszkanie wraz z częściami przynależnymi
    Od: "tango" <t...@g...pl>

    Jeżeli to możliwe proszę o informację i pomoc w następującej sprawie:

    mam mieszkanie, w akcie notarialnym jest zapis o częściach przynależnych,
    jednak Akt ich nie definiuje. Do tej pory użytkowałem piwnicę, jakież było
    moje zdziwienie, gdy po kilku miesięcznej nieobecności okazało się, że ktoś
    (a konkretnie Wspólnota) sobie ją przygarnął twierdząc, że z niej nie
    korzystałem! W piwnicy miałem trochę gratów z remontu (deski, wykładziny,
    stół roboczy).
    1. Czy tak można?
    2. Co definiuje własność "przynależną", gdzie szukać punktu zaczepienia?

    dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2008-10-20 10:26:43
    Temat: Re: mieszkanie wraz z częściami przynależnymi
    Od: "tango" <t...@g...pl>

    może gdzieś jest prowdzona komu co jest przynależne w nieruchomości?

  • 3. Data: 2008-10-20 10:56:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czy masz wyciąg z KW (księgi wieczystej) swojego lokalu?
    Co jest w KW zapisane?

    Obecnie przy zakupie na rynku pierwotnym deweloper ma obowiązek dołączyć do aktu
    obmiar dokonany przez uprawnionego geodetę, ale
    iles lat temu takiego obowiązku nie było.

    Przy okazji poszukaj o ochronie posiadania i samopomocy, nie baw się w policje czy
    sądy tylko weź kolegę i wywalcie te cudze graty
    przed swoją piwnicę zamykając ją na porzadne zamki, a później na wszelki wypadek
    ubezpiecz cały lokal.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-10-20 11:14:43
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 20 Paź, 12:56, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> [...]
    sądy tylko weź  kolegę i wywalcie te cudze graty
    > przed swoją piwnicę zamykając ją na porzadne zamki, a później na wszelki wypadek

    Właśnie w ten sposób może się wpędzić w kłopoty. Tzn. zapewne będzie
    musiał się do tej piwnicy włamać (KK), naruszyć czyjeś posiadanie,
    wyrzucając rzeczy przed piwnicę może liczyć na oskarżenie o kradzież i
    roszczenie o zwrot tego co poginęło.

  • 5. Data: 2008-10-20 11:16:19
    Od: "tango" <t...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > do aktu obmiar dokonany przez uprawnionego geodetę, ale
    > iles lat temu takiego obowiązku nie było.

    mieszkanie z rynku wtórnego. Muszę zatem zajrzeć do KW.
    Ale jak wskazać tę odpowiednią piwnicę, skoro nie ma tam numerów?

  • 6. Data: 2008-10-20 11:21:33
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 20 Paź, 13:14, przypadek <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > musiał się do tej piwnicy włamać (KK), naruszyć czyjeś posiadanie,
    > wyrzucając rzeczy przed piwnicę może liczyć na oskarżenie o kradzież i

    Teraz się trochę wycofam :)

    Zakładając, że zrobi to niezwłocznie po naruszeniu (czyli po kilku
    miesiącach, skoro w lecie nie korzystał) ma prawo założyć własne zamki
    i używać piwnicę, natomiast watpię, żeby mógł wyrzucić te rzeczy ot
    tak (powinien za opłatą przechowywać - ktoś mi powie na jakiej
    podstawie? Prowadzenie cudzych spraw bez zlecenia?)

  • 7. Data: 2008-10-20 17:50:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008, tango wrote:

    > Ale jak wskazać tę odpowiednią piwnicę, skoro nie ma tam numerów?

    Ja mam na rysunku w akcie notarialnym...
    IMVHO problem lezy w samym akcie :(

    pzdr, Gotfryd