    From: "t...@w...pl" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: materiały operacyjne... (długie)
    Date: Wed, 9 Jul 2003 12:16:05 +0200

> [...]
    > nie trafia, albo jest tylko notatka, że przeprowadzone czynności nie
    > doprowadziły do wykrycia sprawcy. Przy czym nie dobieraj sobie do głowy i
    > nie myśl, że przy gównianej sprawie latają całe tabuny policjantów
    starające
    > się ją wykryć. Ta notatka, to często taka kurtuazja dla pokrzywdzonego,
    żeby
    > nie myślał, że go olano. A za notatką bardzo często nic nie stoi. Praca
    > wykrywcza, to rzadko polega na bieganiu za jedną określoną sprawą. To jest
    > trochę inaczej zorganizowane w praktyce.

    Wesoły jest z Ciebie człowiek skoro takie rzeczy piszesz, a czy ty widziałeś
    kiedykolwiek tabuny policjantów z wyjątkiem jakichś Swiąt, ewentualnie
    imprez sportowych...
    Pozatym nigdzie nie napisałem, że za sprawą muszą latać tabuny policjantów.
    Chociaż nawet w przypadku kradzieży zwykłego roweru, powinny być
    przeprowadzone czynnośc operacyjne. Jeżeli tego się nie robi to ktoś
    powinien ponieść odpowiedzialność dyscyplinartną za niedopełnienie
    obowiązków służbowych. A w sprawie powienien chociażby dokonać rozpytań
    dzielnicowy i te czynności powinny być udokumnetowane. Nie wiem, czy wiesz,
    ale nad sprawą (nawet tą najbardziej błachą) nie powinien pracować jeden
    człowiek, bo sam nie da sobie rady.

    > Sprzeciw przeciwko słowu "w". Czynności operacyjne prowadzi się równolegle
    > postępowaniem, a nie "w". Generuje to kilka skutków. Przede wszystkim
    często
    > brak dotyczących tych czynności materiałów w aktach sprawy.

    I jak już wsponiałem ktoś powinien ponieść odpowiedzialność dyscyplinarmną
> [...]

    > (w praktyce koło 100). Nie ma siły, by nad tym panował. A z tego co wiem,
    > u nas jest wielkie spoko i w innych miastach jest gorzej.

    > Zależy dla kogo. Dla prokuratorów zdecydowanie tak. Dla policjantów, to
    > praktyka pokaże. Dla stron, to już różnie. Skróci się czas oczekiwania na
    > decyzję, bo przełożony zawsze bliżej niż prokurator, ale za to wzrośnie
    > podatność na błędy, bo prokurator zawsze stanowił jakąś tam przeciwwagę i
    > spojrzenie z innego punktu widzenia. A dla bezpieczeństwa obywateli
    > rozumianego ogólnie, to nie podejmuję się oceny. Przyszłość pokaże.

    Skoro tak bardzo lubią sobie dokładać pracy, to ich sprawa ... Zawsze
    uważałem, że należy umiejętnie z prokuratorami współpracować, a wowczas oni
    sami robią nawet więcej niż muszą ...