  • Data: 2003-04-26 11:06:26
    Temat: Re: mandat na podstawie predkosciomierza
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > J.w. Sądzisz że "licznik" samochodowy może być miernikiem ?
    > Głupie ciśnienie w oponach może generować błąd mierzony w procentach.
    > I o ile wiem - licznik samochodowy *musi* pokazywać coś 5% ponad
    > rzeczywistą prędkość (aby kierowca nie ulegał złudzeniom że za
    > wolno jedzie :)), ale to nie znaczy że jakby pokazywał +10%
    > to jest zły ;)

    Ale też wydawałoby się że jakiś błąd dopuszczalny (maksymalny) powinien
    być zdefiniowany, a to oznacza że może on pracować jako miernik bo znany
    jest błąd pomiaru. Dlaczego sądze że powinien być - bo brak wskazania
    prędkości wpływa MZ na bezbieczeństwo ruchu w co najmniej takim samym
    stopniu jak brak pewnych elementów wyposażenia samochodu które są
    obowiązkowe (np. światło p.mgielne, prawe lusterko etc.). Byłaby to więc
    pewna niekonsekwencja.

    --
    Marcin