    From: "ssj5" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradziony samochod kupiony w dobrej wierze
    Date: Sat, 5 Jul 2003 14:13:45 +0200

    > Nie, nie mam na HDD niemieckich przepisów :], zeznaję że
    > nie mam również namiarów na opisy. Niemniej opisy czytałem
    > (w *naszej* prasie) - ludzi którzy się zdziwili :>

    niemieckie przepisy moga byc iinne. tu sie zgadzam. natomiast w naszym kraju
    jest troche inaczej.

    > Piszesz o *polskim* sądzie ?
    > Oczywiście.

    jak najbardziej. o polskim sadzie

    > To powyżej nie było przypadkowe.
    > Jeśli samochód ma niemieckiego właściciela, był ukradziony
    > w Niemczech i zostanie *tam* zatrzymany - to mi się zdawało
    > że niemiecki sąd (i policja) nie będą związane polskim prawem ??

    to wszystko zalezy od prawa w danym karju. te osoby, ktorym "zwracano" nie
    ich pojazdy - praktycznie byly uziemione. nie mogly wyjechac za granice i
    zdawaly sobie z tego sprawe.

    > Chyba fakt wywiezienia kradzionego towaru "na chwilę" za granicę
    > nic nie zmienia, bo bym się zdziwił :]

    tego nie zrozumialem, ale chyba mamy podobne zdania.

    > Tego czy jest istotne w sprawie, czy polski sąd już coś postanawiał
    > (i np. orzekł że "samochód jest własnością nabytą legalnie") - nie
    > rozpatrywałem, ciekawe :) - ale wątpię.

    to czy cos orzekl polksi sad - nie ma znaczenia w przypadku wyjazdu pojazdu
    za granice. TAM ten samochod jest - nadal kradziony i jak sadze moze byc
    zabezpieczony.

    dokladnie.mamy ten sam poglad.

    pozdr
    ssj5