eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokradzież w hotelu › Re: kradzież w hotelu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież w hotelu
    Date: Sat, 31 Jul 2004 15:18:57 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 60
    Message-ID: <ceg68o$r9e$1@inews.gazeta.pl>
    References: <p...@p...pl> <cedjjf$ep7$1@news.onet.pl>
    <cedof0$cb6$1@inews.gazeta.pl> <cedrev$fld$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cefn90$ett$1@inews.gazeta.pl> <cefuhu$e05$2@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: sop.smk.gda.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1091279970 27950 62.233.169.130 (31 Jul 2004 13:19:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 31 Jul 2004 13:19:30 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.181
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.181
    X-User: przemyslaw.rokicki
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:230552
    [ ukryj nagłówki ]

    i jeszcze jedno ze strony federacja-konsumentow:

    "
    Jest to temat, który budzi wiele kontrowersji, bowiem często w hotelach
    witają nas wywieszki informujące, za co hotel nie odpowiada - dobrze, że za
    coś czuje się odpowiedzialny!

    Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy osoby korzystającej z usług hotelu
    wynika wprost z kodeksu cywilnego i powstaje z chwilą ich wniesienia do
    hotelu. Właściciel hotelu nie może swojej odpowiedzialności ograniczyć ani
    wyłączyć zarówno zawierając z klientem umowę, w której stwierdzi, że za
    rzeczy gościa hotelu nie odpowiada, jak też przez ogłoszenie, np. wywieszone
    w recepcji. Innymi słowy, próby uchylenia się przez hotel od
    odpowiedzialności za rzeczy klienta nie wywierają żadnych negatywnych
    skutków prawnych wobec konsumenta, nie uszczuplają jego praw.

    Co może powodować, że hotel nie będzie jednak odpowiadał za szkodę
    poniesioną przez gościa? - np. wyłączna wina poszkodowanego - pozostawienie
    otwartego okna na parterze w pokoju hotelowym; niezamknięcie drzwi na klucz
    w chwili wyjścia z pokoju.



    =========================================

    i na tym sie zatrzymujemy, gosc ma male szanse na udowodnienie ze nie jest
    to z jego winy

    =================================================



    Odpowiedzialność materialna hotelarza za szkody spowodowane utratą lub
    uszkodzeniem rzeczy (nawet kosztowności) wniesionych przez gości jest
    ograniczona. I tak, w stosunku do jednego gościa, maksymalna
    odpowiedzialność ograniczona jest do kwoty równej stukrotnej cenie wynajęcia
    pokoju, liczonej za jedną dobę (w praktyce kwota ta może wchodzić w grę w
    razie utraty lub uszkodzenia więcej niż jednej rzeczy). Jednakże
    odpowiedzialność za jedną rzecz nie może przekroczyć wysokości
    pięćdziesięciokrotnej należności za zakwaterowanie liczonej za dobę. "



    P.




    --
    '''''"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""""""
    działka 1800m2 , 6m od jeziora, 70 m do
    wodociagu i pradu(sila), Załakowo. Blisko
    drogi na Sierakowice. Wsam raz pod domek
    badz pensjonat. Szczegoly 0505-010-934
    badz e-mail ktory wiadomo gdzie szukac.
    Cena 130 000 zl.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1