  • 1. Data: 2004-01-06 18:22:12
    Temat: kradziez przesylki
    Od: "gobo" <g...@U...kki.net.pl>

    Witam
    Opisze krotko sprawe:
    Wyslalem za pobraniem zwykla paczke priorytetowa. Paczka o pobraniu
    1170zl. Okazalo sie,ze paczka zaginela. Nie byla wartosciowa,
    ubezpieczona etc, wiec jedyne co mi przysluguje od Poczty, to jakies
    grosze, okolo 100zl. Ok, moj blad, pogodzilem sie z tym. Prowadzone
    jest wewnetrzne sledztwo, ktos juz nawet beknal za zaniedbanie
    obowiazkow sluzbowych. Jestem w kontakcie z ludzmi, ktorzy sledza
    trase przesylki i moment zaginiecia. Formalnie mialem zglosic
    reklamacje, co tez uczynilem.
    W paczce byl nowy telefon komorkowy. Pogodzilem sie z jego strata,ale
    chce tez utrudnic zycie zlodziejowi. Mam numer seryjny tego aparatu.
    Chcialem zglosic na Policji kradziez,ale oni sami nie wiedza co z tym
    fantem zrobic. Mam przyjsc z uwzgledniona reklamacja. Ok, to pewne, na
    dniach wiec bede juz ja mial. Ale co mam zglosic, kogo oskarzyc? Na
    komendzie poinformowano mnie,ze moge wytoczyc sprawe z powodztwa
    cywilnego poczcie. Tego nie chce, bo zapoznalem sie z regulaminem
    poczty, a tam stoi jasno,ze nalezy mi sie odszkodowanie w wysokosci
    kilkukrotnosci tego co zaplacilem za wysylke. Dla wyjasnienia: wysylam
    rocznie okolo 100 paczek, wiekszosc za pobraniem i to sporym.
    Wysylalem laptopy,sporo elektroniki etc i nigdy nic nie zginelo. To od
    lat pierwszy taki przypadek.
    Co radzicie zrobic w tej sytuacji? Co moge zrobic majac numer seryjny
    tego telefonu? Moze kiedys przy jakiejs okazji,calkiem przypadkowo
    wyplynie - moze wtedy ktos odpowie za ten numer.
    Co radzicie? Nie chce nic od Poczty, po prostu chce zglosic kradziez i
    utrudnic zycie zlodziejowi.
    Pozdrawiam
    Piotrek, Zgorzelec

    --
    * świat jest sceną, ale sztuka jest źle obsadzona.(O.W)
    * g...@U...kki.net.pl | www.gobo007.republika.pl

  • 2. Data: 2004-01-06 18:53:11
    Temat: Re: kradziez przesylki
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 6 Jan 2004 19:22:12 +0100, gobo napisał/napisała:
    > Co radzicie? Nie chce nic od Poczty, po prostu chce zglosic kradziez i
    > utrudnic zycie zlodziejowi.

    IMHO to blad, powinienes wlasnie COS chciec od poczty, bo to ona zagubila
    przesylke..
    W sumie sam nie wiem co bym robil ale na pewno bym nie wyslal paczki o
    takiej wartosci w powyzszy sposob :/

    --
    *it's much better to fuck without love than being in love without fucking*
    GG: 70701

  • 3. Data: 2004-01-06 20:44:17
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    gobo napisał(a):

> [...]
    > ubezpieczona etc, wiec jedyne co mi przysluguje od Poczty, to jakies
    > grosze, okolo 100zl. Ok, moj blad, pogodzilem sie z tym.

    Wybacz mi tę uwagę, ale wysyłanie tak drogiego sprzętu poprzez Pocztę to
    jakieś nieporozumienie moim zdaniem. Przecież masz szeroki wybór usług
    kurierskich, gdzie zapłaciłbyś o wiele mniej niż na poczcie, każdą
    przesyłkę można ubezpieczyć za symboliczne 2 złote (na kwotę 50000
    złotych), wszystko dochodzi następnego dnia i nikt się o nic nie martwi. Ja
    wysyłam sprzęt o wartości powyżej 100 złotych kurierem a co dpiero towar o
    wartości powyżej 1000 złotych. Ale to oczywiście tylko taki mały wtręt ;)

    Natomiast co do samej sprawy to moim zdaniem nic tu nie zdziałasz. Wysłałeś
    to po prostu bez ubezpieczenia, bez żadnego zabezpieczenia i akurat pechowo
    Ci się przytrafiła taka sytuacja. Zdarza się. Proponuję wyciągnąć z tego
    odpowiednie wnioski i zapomnieć

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 4. Data: 2004-01-06 23:59:19
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2004-01-06, Markus Sprungk <z...@c...cy> wrote:
    > jakie? nieporozumienie moim zdaniem. Przecie? masz szeroki wybór us?ug
    > kurierskich, gdzie zap?aci?by? o wiele mniej ni? na poczcie, ka?d?
    > przesy?k? mo?na ubezpieczyae za symboliczne 2 z?ote (na kwot? 50000

    Podaj prosze taka firme kurierska gdzie sie placi mniej niz na poczcie.
    Bo na poczcie placi sie 6 PLN, a nie widzialem jeszcze firmy kurierskiej
    ktora by cokolwiek przeslala za mniej niz kilkanascie PLN.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2004-01-07 02:01:02
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Miernik <m...@c...pl> naskrobał/a w

    > Podaj prosze taka firme kurierska gdzie sie placi mniej niz na
    > poczcie. Bo na poczcie placi sie 6 PLN,

    6 zł za paczkę z priorytetem i pobraniem powyżej 1000 zł?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!

  • 6. Data: 2004-01-07 06:08:03
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" napisał:

    | 6 zł za paczkę z priorytetem i pobraniem powyżej 1000 zł?

    6 zł za paczkę priorytetową do 1 kg, która będzie u adresata następnego dnia
    roboczego po dniu nadania.
    A jak adresata nie będzie w domu to pójdzie po paczkę na najbliższą pocztę,
    a nie pojedzie do stacji firmy kurierskiej ileś tam kilometrów od domu, albo
    będzie czekał na kuriera w następnym dniu zwalniając się z pracy na
    przykład.

    Pobranie 1000 zł i przekazanie na rachunek bankowy kosztuje 6,00 zł - ale
    przecież większość wysyła towar po dokonaniu zapłaty przez kontrahenta na
    rachunek, nie trzeba z tego korzystać.

  • 7. Data: 2004-01-07 09:15:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > 6 zł za paczkę priorytetową do 1 kg, która będzie u adresata
    > następnego dnia roboczego po dniu nadania.

    Chyba trochę więcej. Za płytę CD w Boxie i książeczkę zapłaciłem 8 zł.

    > a nie pojedzie do stacji firmy kurierskiej ileś tam
    > kilometrów od domu, albo będzie czekał na kuriera w następnym dniu
    > zwalniając się z pracy na przykład.

    Nie miałem jeszcze problemu, żeby umówić się z kurriem w pracy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dobry programista wiesza sie razem ze swoim programem.

  • 8. Data: 2004-01-07 18:23:55
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Jarosław Łysio napisał(a):

> [...]
    > a nie pojedzie do stacji firmy kurierskiej ileś tam kilometrów od domu, albo
    > będzie czekał na kuriera w następnym dniu zwalniając się z pracy na

    Kurier umawia się z odbiorcą na dogodną dla niego godzinę. Wielokrotnie
    odbierałem przesyłki po 20.00 i nigdy nie stanowiło to żadnego problemu

    > Pobranie 1000 zł i przekazanie na rachunek bankowy kosztuje 6,00 zł - ale
    > przecież większość wysyła towar po dokonaniu zapłaty przez kontrahenta na
    > rachunek, nie trzeba z tego korzystać.

    Ciekawe. Ja widzę 12,90 :>

    http://www.cennik.poczta.lublin.pl/

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2004-01-07 20:27:41
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" napisał:

    | Kurier umawia się z odbiorcą na dogodną dla niego godzinę.

    Z reguły dopiero gdy za drugim razem kogoś nie zastanie, przynajmniej tak
    się dzieje w Stolicy i DHL.

    | Wielokrotnie
    | odbierałem przesyłki po 20.00 i nigdy nie stanowiło to żadnego problemu

    Tak, tak.
    Dziękuję, ale mam przykre doświadczenia ze Stolicą (próba ok. 100 przesyłek)
    i DHL (również ok. 100 przesyłek), uszkodzoną przesyłką doręczaną przez
    Siódemkę a także z przesyłką którą od 1,5 miesiąca próbuje mi przesłać firmą
    Masterlink Nordea Bank Polska - ja cierpliwie czekam, wiem, że przesyłka
    wraca do banku bez podania przyczyny po czym jest znowu kierowana do mnie
    lecz nie dochodzi - wszystkie dane się zgadzają, firma kurierska ma mój
    numer telefonu (ponadto nie mieszkam na żadnym zadupiu tylko w centrum ponad
    200 tysięcznego miasta).

    Aha, mam też doświadczenia ze Stolicą zdobyte w pracy - przez trzy dni
    zamówiony kurier nie dojechał, mimo że firma jest stałym klientem i firma
    kurierska dysponowała jej numerem telefonu. Gdy czwartego dnia zadzwoniłem
    po raz kolejny z awanturą, kurier w końcu przyjechał, tłumacząc się tym, że
    "ciężko do państwa dojechać, a ten pan co wie to jest na urlopie".

    Nie chce mi się już pisać, o przychodzących firmami kurierskimi przesyłkach
    bez opakowania, zwracanych bez powodu i opóźnionych kilka dni doręczeniach,
    bo mnie to słabi.

    Poczta Polska, obojętnie co by o niej powiedzieć jest firmą profesjonalną i
    przestrzega pewnych reguł. A poza tym zna każdy adres w Polsce, a nie
    tłumaczy się, że "na mojej mapie tej ulicy nie było" :-))

    | Ciekawe. Ja widzę 12,90 :>

    To źle patrzysz, sprawdź jeszcze raz :-P

    Pozdr.,

  • 10. Data: 2004-01-07 20:30:22
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    | Chyba trochę więcej. Za płytę CD w Boxie i książeczkę zapłaciłem 8 zł.

    To musiała być ciężka ta płyta i książka, albo pudełko było metalowe :-)

    | Nie miałem jeszcze problemu, żeby umówić się z kurriem w pracy.

    Widać trafiłeś na dobrego kuriera, któremu nie było żal zadzwonić.

    Pozdr.,