  • Data: 2006-08-11 19:46:40
    Temat: Re: korzystanie z regulaminu innej strony www - można?
    Od: "rrr" <p...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Swoją drogą, czy jeśli pan prof. doszedł do wniosku, że regulamin jest
    > utworem, to czy wymyślona przeze mnie umowa sprzedaży też jest utworem?
    >
    > Innymi słowy, nie zgadzam się z powyższą interpretacją, bo dojdziemy do
    > absurdów.

    Dlaczego...
    Nie widzę nic dziwnego w tym, że umowa moze być utworem... Mam własnie przed
    sobą umowe "franczyzową" (jeden z więszych "dawców" :) na świecie, 50 stron
    + 150 stron załączników.....:) To przecież mała powieść.. Nawet w jednym z
    ostatnich paragrafów jest postanowienie o tym, że tekst dokumentu umowy jest
    chroniony prawem autorskim ..itp...:).
    Pozostaje tylko kwestia czy dany tekst wykazuje przesłanki twórczosci...
    Poodobnie, nie widzę przeszkód żeby opinia biegłego miała charakter utworu,
    realziowała przesłankę twórczości. Jednak w konkretnym przypadku taka opinia
    "nie będzie podlegać ochronie" czyli może to być dzieło spełniające
    przesłanki utworu, tylko z art 4 pr. aut. , wyłączone będzie spod ochrony.
    We wszystkich cytowanych przez Ciebie orzeczeniach (podobnie jak w kilku
    wyjasnieniach tzw. ministerstwa tzw. sztuki) mowa o opiniach biegłych
    sporzadzanych na podstawie stosownych przepisów podatkowych i skałdanych
    jako załaczniki do sprawozdania fiansowego do sądu. Jednak przeciez można
    zamówić "prywatny" raport biegłego księgowego, dla potrzeb np. nadzoru
    własccielskiego, z rozbudowaną częscią opisową czy zaleceniami. Taki raport
    wcale nie musi spełniac wymogów ustawowych. Moim zdaniem brak podstaw zeby
    odmówić takiemu raportowi, czy opinii ochrony autorskopawnej.

    Podobnie moze być moim zdaniem z umową czy regulaminem. W konkrentej
    sytuacji, gdy taki dokument bedzie sporzadzony w ramach urzędowej procedury
    nie będzie podlegac ochronie (własnie zastanawiam się np. czy nie mozna by
    uznac za dokumenty urzędowe projekty umów dołącznych do materiałów
    przetargowych , jako obowiazujace w przypadku wygrania przetargu, być może
    właśnie takie umowy nie byłby chronione w ramach prawa autorskiego)

    Pozdrawiam,
    Romek