  • Data: 2007-07-19 06:02:52
    Temat: Re: kontynuacja ubezpieczenia OC
    Od: "KC" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bodas" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f7kjah$l8j$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > A ja chciałbym zapytać co zrobić w sytuacji, gdy niedawno kupiłem
    > samochód, zgubiłem kwit ubezpieczenia poprzedniego właściciela, minął
    > termin ważności umowy - nie mam bladego pojęcia nawet jaki był to
    > ubezpieczyciel....

    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, posiada informacje o wszystkich
    ubezpieczonych pojazdach w Polsce.
    Możesz napisać do nich pismo (lub e-mail) z prośbą o udzielenie informacji
    podając numer rejestracyjny pojazdu.
    adres www.ufg.pl

    > Chciałbym ubezpieczyć samochód od nowa, ale konsultantka z biura
    > ubezpieczeń powiedziała, że owszem - może to zrobić, ale towarzystwo w
    > którym był samochód ubezpiezpieczony u poprzedniego własciciela może
    > upomnieć się o kasę... Jest jakiś sposób aby unieważnić poprzednią umowę,
    > znaleźć informację gdzie pojazd był ubezpieczony - rozumiem, że umowa może
    > automatycznie zostac przedłużona, pytanie czy już na mnie (o ile poprzedni
    > właściciel zgłosił sprzedaż pojazdu) czy na poprzedniego właściciela (a
    > nie mam nawet z poprzednim właścicielem kontaktu)

    A czy polisa była opłacona za cały rok? Bo jeśli nie była opłacona II rata i
    umowa zakończyła się to nie dochodzi do automatycznej kontynuacji.
    Niektórzy ubezpieczyciele jak II ratę traktują rekalkulację - przykład:
    polisa opłacona w całości przez zbywcę, po sprzedaży samochodu oblicza się
    dopłatę dla nabywcy, jeżeli ten jej nie zapłaci to umowa nie zostaje
    automatycznie wznowiona.
    Trzeba mieć na uwadzę, że po takim wygaśnięciu umowy nie może być przerwy w
    ubezpieczeniu ponieważ UFG może nałożyć karę (do 500 EURO)

    pozdr
    KC