    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola legalnosci oprogramowania
    Date: Sun, 18 Sep 2005 20:16:51 +0200

    > legalnosci oprogramowania?

    policja takich czynnosci nie wykonuje, moze sprawdzic przy przeszukaniu
    mieszkania

    > Brak zadnego handlu, czerpania korzysci
    > materialnych (firma nie prowadzi dzialalnosci zwiazanej z informatyka) z
    > korzystania z owych "piratow" - one jedynie sa i domownicy je
    > wykorzystuja.

    nabywajac piracki program cierpiesz korzysc.

    a popelniasz tzw pasertwo nieumyslne.
    Art 293 par 1 kk - do 2 lat lub jezlei jest znacznej wartosci (np MS SQL
    serwer full wypas) od 3 miesiecy do 5 lat

    > I teraz:
    > 1. Czy aby policja mogla wkroczyc potrzebuje nakazu prokuratora?

    nie, jezeli jest to czynnosc nie cierpiaca zwloki, tak np realnie mozliwe
    popenienie przestepstwa przeciw zyciu

    > Przypominam - piraty nie sa zrodlem zadnych dochodow.

    nie ma znaczenia (inna kwalifikacja i inna kara)

    > 3. Policja wkracza. I teraz:
    > a) jesli znajdzie piraty - powiedzmy 10 plyt CD - to co za to grozi?
    > Uzytek
    > wlasny, zadnego handlu, pornografii dzieciecej, czerpania korzysci
    > materialnych, itp. itd.

    jw

    > b) czy jest roznica jak znajdzie np. 5 CD a 5000 CD? Przypominam -
    > zadnego
    > handlu nie ma, tylko uzytek wlasny

    jest, (znacza wartosc- 200 krotna wartosc najnizszego - w trakcie
    popelnienia czynu- krajowego wynagrodzenia)

    > c) Czy ma prawo zarekwirowac caly komputer (gdzie tez cos moze byc
    > zainstalowane) czy tylko dysk czy tylko CD?

    jezlei zajmowales sie hadnlem to caly jezlei tylko posiadasz to powinni dysk
    i plyty (art 227 kpk - zachpwanie umiaru)

    > d) Czy jesli rekwiruje caly komputer to ma obowiazek go zwrocic? Jak nie
    > zwroci, to mozna ich pozwac albo skarge zlozyc?

    moim zdaniem ni maja prawa zabra calego
    komputera, a co do plyt i dyskow - moga przepasc art 293 par 2 kk

    > e) Co sie dzieje jesli komputer jest na firme a uzytkownik (np. dzieciak
    > gra
    > w pirackie gry na kompie ojca - wlasciciela firmy) nie jest jej
    > pracownikiem? Placi firma, ojciec prywatnie czy syna oskarzaja (zalozmy ze
    > pelnoletni albo nie)?

    odpowiada ten ktory popelnil przestepstwo, pomocnitwo, podzegani itd tez sa
    karalne tak samo.

    > Prosze o odpowiedzi.
    > Zeby nie powodowac zamieszania, oglaszam iz:
    > 1) Nie zamierzam na nikogo donosic ani nie spodziewam sie donosow

    ale zamierzasz okradac tworcow oprogramowania, nie jestes wcale lepszym od
    zlodziei chocby radia samochodwego

    > 2) Sytuacja nie musi dotyczyc mnie (moze byc fikcyjna a moze dotyczy np.
    > mojego sasiada, brata, siostry, wujka, nauczyciela (niewlasciwe skreslic)

    bo uwierze :-)

    P.

    --

    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"