    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola legalnosci oprogramowania
    Date: Thu, 22 Apr 2004 10:29:01 +0200

    sebol wrote:
    [...]

    Klopot z panem polega na tym, ze zaklada Pan bezpodstawnie
    stan mojej niewiedzy co blokuje myslenie.

    > klopot z Bogusiem polega na tym ze nie ma pojecia ze programy _NIE_
    > istnieja jako osobne byty (czasy dosu zginely) - a ciagle musza
    > wzajemnie koegzystowac ze soba.

    Ludzie tez musza ze soba wspolpracowac a jako osobne byty istnieja.

    > Straznikiem ich jest system operacyjny
    > ktory teoretycznie ogranicza wolna amerykanke ale wiele problemow z
    > oprogramowaniem wynika z niepoprawnej instalacji, sprzetu,
    > nieautoryzowanych poprawek, niepoprawnego uzytkowania, innych aplikacji
    > dziłających w tle. Z tego powodu szalenie trudne jest wykazanie ze
    > konkrektny program powoduje okreslone negatywne efekty.

    Trudnosci dowodowe nie sa przeslanka do wylaczenia odpowiezialnoci za
    szkode. Godfryd dosc precysyjnie wyrazil istote sprawy.
    Informatycy "siedli okrakiem" pomiedzy prawem autorskim a technika,
    bo to takie wygodne.
    I oczywiscie nie sprzedaja programow, lecz tworza swoje wiekopomne dziela i
    laskawie udzielaja licencji na swe "produkty potencjalnie bardzo
    niebezpieczne".

    > dalej nie widze przykladu. Kazda umowa sprzedazy podlega pod KC -
    > oprogramowania takze.

    A co to jest "umowa oprogramowania" (szukalem w KC i na znalazlem) ?

    Boguslaw